۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۹۵۶۳۷
مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین:

پیشرفت‌های علمی ۴۰ سال اخیر ایران ناخوشایند غرب است

پیشرفت‌های علمی ۴۰ سال اخیر ایران ناخوشایند غرب است
سودانی با اشاره به پیشرفت‌های علمی اخیر ایران، گفت: رسانه‌های غربی با وجود پیشرفت‌ها اخباری نادرست از ایران و اهواز به جهانیان منتقل می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ناصر سودانی، مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین، پیش از ظهر امروز در افتتاحیه سومین کنفرانس بین المللی بررسی مسائل جاری زبان‌ها و گویش‌ها در تالار شهید جمالپور اهواز، با بیان اینکه اهواز مرکز فرهنگ و تمدن و مقاومت است، اظهار داشت: زبان، حلقه وصل بشریت در طول تاریخ است و انسان بدون آن تفاوتی با دیگر جنبندگان ندارد و همچون سایر حیوانات عاجز از برقراری ارتباط خواهد بود.

مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین با بیان اینکه حکما از انسان به عنوان حیوان ناطق یاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: حیوان ناطق همان انسان زنده دارای قدرت تفکر و تعقل است که زبان را وسیله‌ای برای بیان نظرات و افکار می‌داند و محدود به قوم و جغرافیای خاصی نبوده بلکه به همگان علی رغم تفاوت قومیت‌ها و رنگ‌ها تعلق دارد.

سودانی با بیان اینکه فطرت انسانی دوستدار جمال و کمال است، عنوان داشت: زبان مزین به جمال، به فطرت انسانی نزدیک‌تر است و قطعا زبان مبرا از عیوب و نواقص صاحبان فکر و اندیشه را زود به خواسته می‌رساند و مخاطب، به راحتی و دقت بیشتری مطالب را متوجه می‌شود.

وی ادامه داد: زبان برخوردار از عروض و قافیه و نظم و وزن، راه خود را در پیش می‌گیرد و تأثیر می‌گذارد؛ از همین رو است که آخرین معجزه خداوند در قالب زبان و بیان و اوج فصاحت و بلاغت نازل شد و براساس فطرت، موسیقی خاص آن را درک می‌کنیم.

مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین با بیان اینکه سخن مکتوب همان علوم و نقل قول‌های به رشته تحریر درآمده است، اظهار داشت: این نوشته‌ها آثاری ارزشمند و گرانبها که مسیر تاریخ را معین و سازنده تمدن و فرهنگ هستند.

سودانی با بیان اینکه کتابخانه‌های بزرگ و کتب نفیس در رشته‌های مختلف ریشه در هر قوم و ملتی دارند، عنوان داشت: تمدن‌ها از قدیم الایام در کنار رودخانه‌ها به وجود آمد و در عین حال پیشرفت همه جانبه تمدن همزمان از طریق کتاب و کتابخانه حاصل می‌شود.

مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون پیشرفت‌های صورت گرفته ایران اسلامی در ۴۰ سال اخیر گفت: به فضل الهی رتبه یک پیشرفت علمی را در سطح جهان به دست آوردیم ضمن اینکه رتبه چهارم تولید علم، رتبه دوم اختراعات، رتبه دهم در پزشکی و کشاورزی و رتبه پنجم در نانو و رتبه هفتم را در ساخت ماهواره و پهباد از آن خود کردیم.

سودانی با اشاره به توسعه دانشگاه‌ها در جمهوری اسلامی تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی تنها ۳ دانشگاه در اهواز وجود داشت، اما امروزه این تعداد به ۲۸ دانشگاه و آن هم در گرایش‌های مختلف رسیده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های مذکور علی رغم همه توطئه ها، سنگ اندازی ها، تهدیدها، تحریم‌ها و حصار‌ها به دست آمده است، بیان داشت: رسانه‌های وابسته غربی علی رغم چنین پیشرفت‌هایی همیشه اخباری نادرست از ایران و اهواز به جهانیان منتقل می‌کنند و باور ندارند که چنین دستاورد‌هایی به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است.

مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین خاطرنشان کرد: به عنوان یکی از اساتید دانشگاه‌های ایران می‌گویم در همه زمینه‌ها حاضر هستیم تا به جامعه بشری با انواع افکار، ایدئولوژی‌ها و ادیان و مذاهب خدمت و علوم مختلف به دست آمده را برای رسیدن به حلقه وصل، دوستی و امنیت در اختیارشان قرار دهیم.

سودانی ادامه داد: در عین حال نیازمند علومی هستیم که سایر کشور‌ها به آن دست پیدا کرده و در آن‌ها از ما جلوتر هستند با این حال امیدواریم کنفرانس مذکور عاملی در تبادل آراء و افکار نو باشد و سبب شود به جامعه‌ای برسیم که همگان احساس کنند سوار بر یک کشتی بوده و باید آن را به ساحل نجات برسانند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات