۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۹۵۸۹۷
استاد حوزه علمیه:

وحدت نخستین مولفه برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی است

وحدت نخستین مولفه برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی است
آیت الله آیت میردامادی گفت: وحدت، اولین مولفه لازم در حفاظت از انقلاب است، بدون وحدت هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند به نقطه نظر مشترک برای اداره خود برسد.

آیت الله سید باقر آیت میردامادی نماینده حضرت آیت الله نوری همدانی در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، راجع به ضرورت حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: مسأله انقلاب یک امر دینی و خدایی است.

وی افزود: انقلاب از روحانیت ریشه گرفته است و روایت است مجتهدین و علما در زمان غیبت کبری نماینده انبیا و امام زمان(عج) هستند؛ امروز وظیفه علما همان وظیفه‌ای است که بر دوش اولیای الهی بوده است.

نماینده حضرت آیت الله نوری همدانی در تهران اظهار داشت: در حدیثی آمده است که علما وارث انبیا هستند؛ منظور از این ارث، ارث مادی نیست بلکه ارث معنوی است؛ کار انبیا و اولیای الهی هدایت و راهنمایی انسان‌ها به سوی خدا بوده است و در غیاب ایشان وظیفه رهبری انسان‌ها به علما و فضلای دین می‌رسد که باید از آن به خوبی مراقبت کنند، علما جانشین انبیا و اولیای الهی هستند.

وی در ادامه بیان داشت: انقلاب ما هزاران شهید، معلول و جانباز تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است؛ این جانبازان و شهدا برای دفاع از اسلام و قرآن و مبارزه با باطل امر به معروف و نهی از منکر چنین جانفشانی ها و از خودگذشتگی هایی را انجام داده‌اند.

آیت الله آیت میردامادی ابراز داشت: چنین انقلابی که به اندازه میلیون‌ها نفر مسلمان، مومن، پیر، جوان، شیعه و سنی شهید و جانباز داده است باید برای حفظ و صیانت از آن تلاش کنیم و با حضور در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نوعی قدردان تلاش‌ها و فداکاری‌های آنها باشیم و نگذاریم خون شهدا پایمال شده و عزت ملت ایران در دفاع از اسلام و قرآن آسیب ببیند.

نماینده حضرت آیت الله نوری همدانی در تهران اظهار داشت: امان خمبنی(ره) و تمام علمای دین زحمت زیادی برای به وجود آمدن این نظام و پایداری آن کشیده‌‌اند مردم با حضور پرشور خود می‌توانند ارادت هر چه بیشتر خود را به ایشان نشان دهند.

وی درباره راه های صیانت از انقلاب و آرمان‌های آن ابراز داشت: وحدت، اولین مولفه لازم در حفاظت از انقلاب و نظام اسلامی است به همین علت دین اسلام نیز بسیار بر آن تاکیید دارد، بدون وحدت هیچ گروه و جامعه‌ای نمی‌تواند به نقطه نظر مشترک برای اداره جامعه برسد.

آیت الله آیت میردامادی بیان داشت: باید همه مردم با هم دوست و رفیق و همدل باشند تا بتوانند در راه حفظ انقلاب و آرمان‌های شهدا در مقابل تجاوزگران و تنگ نظران ایستادگی و مقاومت کنند و در این راه نباید از مال و جان خود دریغ کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید از هر فرصتی برای رسیدن به این هدف متعالی تلاش کنند و با حضور در راهپیمایی و محکوم کردن دشمنان، وفاداری خود را به اسلام و امام و شهدا نشان دهند./۹۶۹/ت302/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات