۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۶۰۲۵

فعالیت ۵۰ کتابخانه عمومی در مناطق روستایی خوزستان

فعالیت ۵۰ کتابخانه عمومی در مناطق روستایی خوزستان
کوهی رستمی از فعالیت ۵۰ کتابخانه عمومی در مناطق روستایی خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در دیدار با نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: تبدیل کتابخانه‌های عمومی به مراکز فرهنگی، توجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به ترغیب کودکان به مطالعه، بسترسازی و ایجاد زمینه‌های مطالعه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته سبب شد کتابخانه‌های عمومی نقش مرکز فرهنگی را در این مناطق ایفا کند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اظهار داشت: ۵۰ کتابخانه عمومی در مناطق روستایی با جذب نیروی انسانی جوان و با تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد، زمینه را برای فراگیر شدن دانایی و آگاهی و توسعه همه جانبه فراهم کرده است.

این مقام مسؤول افزود: حمایت نمایندگان مجلس از کتابخانه‌های عمومی می‌تواند زمینه توسعه فرهنگی را فراهم کند، درعین حال تدوین قانون‌های حمایتی برای تخصیص بودجه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی کودک محور به ویژه در مناطق محروم، سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان می‌شود.

کوهی رستمی تصریح کرد: ظرفیت‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی و همچنین سیاست و نگاه ویژه مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان و اجرای برنامه‌های متنوع در این زمینه، به نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در کودکان منجر می‌شود./۹۴۵۶/د103/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات