۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۹۶۲۲۵
نقوی حسینی در صحن مجلس:

استانی شدن انتخابات به معنای کنار گذاشتن مردم است

استانی شدن انتخابات به معنای کنار گذاشتن مردم است
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات استانی، مردم را کنار می گذارد و موجب کاهش مشارکت مردم می‌گردد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه‌شنبه ۱۶ بهمن سال ۹۷ پارلمان در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد سیدحسن نقوی حسینی برای حذف ماده ۳ این طرح که مربوط به استانی شدن انتخابات بود مخالفت کردند.

در همین رابطه سیدحسین نقوی حسینی به عنوان پیشنهاد دهنده حذف این ماده با اشاره به اینکه اصلاح حوزه بندی و کیفیت انتخابات، مشارکت مردمی را کاهش می‌دهد، گفت: انتخابات استانی، مردم را کنار می‌گذارد و این درحالی است که در هیچ نظام سیاسی در دنیا، انتخابات استانی و ایالتی به صورت حداکثر نسبی برگزار نمی‌شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان مثال امروزه در انتخابات کشور‌های اروپایی فقط ۳۲ درصد مردم پای صندوق‌های رأی می‌روند که آن‌ها هم افراد صرفاً حزبی هستند که نشان دهنده عدم جامعیت انتخابات است.

وی افزود: نباید فراموش کرد این امر زمینه بروز آشوب‌های اجتماعی و انتخاباتی را افزایش می‌دهد، زیرا کشور ما قومیتی بوده و دارای مذاهب مختلف است.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: استانی شدن انتخابات به معنای حزبی شدن انتخابات است و کسانی که دارای پول، زور و حزب قدرتمند هستند و می‌توانند از متمول‌ها برخوردار شوند، پیروز انتخابات خواهند بود./856/د102/ق
ارسال نظرات