۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۵۹۶۳۰۱
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

امام خمینی تشیع را در جهان احیا کردند

امام خمینی تشیع را در جهان احیا کردند
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: دستاورد امام خمینی این بود که محوریت رهبری نظام را تغییر دادند و ولی فقیه رهبر و محور نظام اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، ظهر امروز در جمع خواهران حوزه علمیه اصفهان با اشاره به شباهت‌های انقلاب اسلامی با بعثت پیامبر اکرم(ص) گفت: می‌خواهم این انقلاب اسلامی را با انقلاب بعثت پیامبر اکرم مقایسه کنم، نخستین دستاورد مهم این انقلاب، تحول در ماهیت نظام حکومت است، نظام شاهنشاهی نظام لائیک، سکولار، ضددینی بود، هنر امام خمینی دگرگونی ماهیت این نظام بود، نظام ضد دینی را تبدیل به نظام دینی کردند، اگر مردم شبانه روز به درگاه خداوند سجده کنند توانایی به جا آوردن شکر این نعمت را نخواهند داشت.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در ادامه افزود: پیامبر اعظم یک نظام جاهلی سرتاسر شرک و کفر را تبدیل به یک نظام دینی کردند، گاهی بعضی افراد بر اثر تنگ نظری‌ها و سطحی نگری‌ها عمق این حرکت عظیم را نمی‌بینند، امام خمینی کاری را انجام دادند که پیامبر اکرم(ص) انجام دادند.

محوریت ولی فقیه در حکومت، دستاورد امام خمینی بود

وی با بیان اینکه دستاورد امام خمینی این بود که محوریت رهبری نظام را تغییر دادند و ولی فقیه رهبر و محور نظام اسلامی شد، اظهار کرد: در رأس نظام یا باید نبی باشد، یا معصوم و یا ولی فقیه عادل، پیامبراعظم در مکه نظام جاهلی را ساقط کردند، تحولی که ایشان به وجود آوردند در محور نظام بود و دیگر ابوسفیان و دیگر کفار محور حکومت نیستند، در کشور ما نیز دیگر شاه و یاران او محور حکومت نیستند بلکه ولی فقیه عادل محور حکومت است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه خاطرنشان کرد: نقس مسیحایی حضرت امام خمینی انسان‌ها را دگرگون کرد، پیامبر اکرم(ص) معجزه‌ای انجام دادند که حضرت موسی بن عمران انجام دادند، فرعون چند هزار نفر را استخدام کرد که از طریق فن و جادو حضرت موسی را شکست دهند، ولی خداوند فرمود عصای خود را بیانداز، عصا تبدیل به اژدها شد و همه ابزار و حیله‌های مزدوران فرعون را بلعید و آدم‌هایی که مزدور فرعون بودند سجده کردند و به خداوند یکتا ایمان آوردند.

وی با اشاره به فعالیت های سازنده پیامبر اکرم در سرزمین حجاز در میان کفار و مشرکین، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در مکه فرد سازی کردند و در مدینه ملت سازی کردند و در نهایت در مکه حکومت سازی کردند، خود به خود ساختار سازی شکل گرفت، امام خمینی نیز ساختار سازی و حکومت سازی کردند، مردم چرا توجه ندارند به توطئه‌های دشمنان، مردمی که می‌گویند انرژی‌ هسته‌ای حق مسلم ما است، در دو قطبی معیشت و هسته‌ای که آمریکا ایجاد کرده است فکر می‌کنند برای معیشت باید از هسته‌ای و حق مسلم خود بگذرند.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا عنوان کرد: تحول در نظام قانونگذاری دیگر تحولی است که انقلاب اسلامی به دنبال داشت و این نظام باید برمبنای شرع باشد، ما معتقد هستیم که شریعت یک جهت عمودی را طی می‌کند که ابعاد گسترده زندگی انسان را در برمی‌گیرد، نظام قانونگذاری در زمان شاه بر مبنای نظر فردی بوده و خیلی از نمایندگان مجلس آن زمان جاسوس فراماسونری بودند، اما امام خمینی بر اساس دین قوانین را تعیین کردند و شورای نگهبان تضمین دینی بودن و مشروع بودن قوانین است.

امام خمینی ثابت کرد دین عامل تحرک جامعه است

وی ادامه داد: مارکس زمانی دین را افیون جامعه و مخرب جامعه نامید، امام خمینی اثبات کردند نه تنها دین افیون نیست بلکه عامل بزرگترین حرکت‌ها است، دنیای مارکسیسم و لیبرالیسم دو لبه قیچی بودند برای از بین بردن دین،امام خمینی کارکرد دین را تغییر داد و ثابت کردند با دین می‌توان دنیا را تغییر داد. یکی از تحولات انقلاب اسلامی، احیای دین مبین اسلام بود، در ۳۰۰ سال اخیر دین در همه حرکت‌ها غایب بود، انقلاب های بسیار و جنگ‌هایی در جهان رخ داد که دین در آن غایب بود، امام خمینی دین را از انزوا بیرون آورد و آن را به جهان عرضه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی ایران در برهم خوردن معادلات جهانی در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: تغییر تقابل از نظام سرمایه‌داری و سوسیالیستی به تقابل میان ایمان و کفر دیگر تحولی است که انقلاب اسلامی پدید آورد، تغییر دو قطبی ساختگی جهان کاری بود که امام خمینی انجام دادند، تقابل میان ایمان و کفر کاری بود که ایشان انجام داد و شاهد هستیم که منطقه غرب آسیا امروز در برابر کفر قد علم کرده و این تحول بزرگی بود که امام خمینی آن را پدید آورد و به امت اسلامی انگیزه مقابله با کفر و استکبار را داد.

وی افزود: گفتمان لیبرالیستی، گفتمان چپ مارکسیستی، گفتمان التقاط و گفتمان سوسیالیستی، چهار گفتمان یک صد سال اخیر هستند، در کشور ما نیز حکومت شاه ایدئولوژی لیبرالیستی را مطرح می‌کرد و گفتمان دینی در حاشیه بود و علیرغم وجود جمعیت نزدیک به ۹۰ درصدی مسلمان در منطقه، گفتمان دینی چندان مطرح نبود و امام خمینی تمام این گفتمان‌ها را کنار زدند و گفتمان دینی را حاکم کردند، حوزه علمیه امروز وظیفه دارد در مسیر احیای این گفتمان دینی حرکت کند، این همان کاری است که پیامبر اکرم(ص) آن را دنبال کرده و در سرزمین‌های مختلف حاکم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه امام خمینی شیعه منزوی مورد اهانت را تبدیل کردند به یک مکتب بالنده و پویا و پیش رونده و پیش برنده، خاطرنشان کرد: خدمتی که انقلاب اسلامی و امام خمینی به رسول الله کردند در طول این قرون مختلف نبود، اگرچه خدمات علما را ندیده نمی‌گیریم اما امام خمینی تحول به وجود آوردند بدون شعار شیعه‌گری، اما همه دنیا فهمیدند تابلویی که امام خمینی بلند کردند بر اساس مکتب نبوی و علوی و فاطمی است و اصلا امروز مشکل عربستان با ما همین است. عربستان مدعی رهبری جهان عرب بود و امروز احساس می‌کنند هیچ جایگاهی در جهان اسلام ندارند در حالی که امام خمینی با گفتمان نبوی، علوی و فاطمی دنیا را تسخیر کرد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا به بصیرت مردم در شرایط پس از رحلت امام خمینی و انتخاب رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: انتقال رهبری از رهبری اول به رهبری دوم به شکل مناسب یکی از کارهای بزرگی است که در انقلاب اسلامی انجام شد موضوعی که حتی در زمان پیامبر اکرم(ص) هم انجام نشد. این مهمترین گام بود، اگر مردم در زمان صدر اسلام به درب خانه امام علی(ع) می‌رفتند و از ایشان حمایت می‌کردند تاریخ به نحوی دیگر می‌شد.

تشیع لندنی در مبارزه با داعش و دفاع از حرم اهل بیت(ع) نقشی نداشت

وی خاطرنشان کرد: تشیع لندنی به دنبال دفاع از اهل بیت(ع) از طریق تلویزیون انگلیس با فحاشی به مقدسات اهل سنت است، در حالی که در سوریه یک گلوله هم علیه داعش و در مسیر دفاع از حرم اهل بیت(ع) شلیک نکردند، در سوریه پنج هدف داشتیم که محقق شد، جلوگیری از تجزیه عراق و سوریه، حفظ سوریه به عنوان شریان مقاومت و محور اتصال ما به حزب الله لبنان و فلسطین، حفظ مقاومت در منطقه سوریه، حفظ شخص آقای بشار اسد، دفاع از حریم اهل بیت(ع) و نابود کردن شر بزرگی به نام داعش و از برداشتن این شر  از سر جهان اسلام.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان اظهار کرد: کشور یک رییس جمهور انقلابی می‌خواهد، چطور ما بگوییم که اروپا هم مانند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، رییس دستگاه دیپلماسی کشور می‌گوید اروپا پیش شرطی نگذاشته است در حالی که اروپا شروطی از جمله مذاکره بر سر توان دفاعی کشور مشخص کرده، صندوقی تعیین کرده‌اند در اروپا که پول نفت ما به آنجا برود و آنها به مانند کشورهای گرسنه به ما غذا و دارو بدهند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات