۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۵۹۶۳۳۲
آیت‌الله ری شهری:

هیچ انسانی جز به وسیله رحمت الهی بهشتی نمی‌شود

هیچ انسانی جز به وسیله رحمت الهی بهشتی نمی‌شود
آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه اعمال نیک نباید انسان را دچار عجب و غرور کند، گفت: هیچ انسانی جز به وسیله رحمت الهی بهشتی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه درس خارج فقه مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: شخص مومن باید کارهای خوب انجام دهد و به تکالیف الهی عمل کند ولی نکته این است که نباید تکیه بر اعمال نیک خود داشته باشد و تصور کند حالا که عبادات و اعمال نیک دارد بنابراین حتما اهل نجات و مستحق بهشت است.

وی با استناد به کلام پیامبراکرم(ص) مبنی بر اینکه لایَدْخُلُ الجَنَهُٔ رَجَلٌ اِلّابِرَحْمَه اللّه، ادامه داد: حضرت فرمودند: هیچ انسانی جز به وسیله رحمت خدا اهل بهشت نمی شود و در روایت دیگری در صحیح مسلم از پیامبراکرم نقل شده که فرمودند: عمل خوب هیچ کس او را به بهشت نمی‌برد.

آیت‌الله محمدی ری شهری در ادامه بیان داشت: از پیامبراسلام سوال شد یارسول الله شما هم مانند دیگران هستید؟ فرمودند: بله من هم با رحمت خدا به بهشت می روم؛ این بسیار مهم است که انسان هیچ تکیه‌ای به اعمال نیک برای بهشتی شدن نداشته باشد و این صفت سبب می شود انسان دچار عجب و غرور نشود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: رسول خدا در حدیثی دیگر فرمودند: هیچ کسی نیست که اگر خوشش بیاید کار نیکش زیاد است اهل دوزخ نباشد؛ حضرت عیسی می فرمایند: ای گروه حواریون چه بسا چراغ هایی که باد آنها را خاموش کرده و چقدر اهل عبادتی که عجب و خود بینی هلاکشان کرده باشد.

وی افزود: خداوند می فرماید: بعضی از بندگان من هستند که می خواهند دعا و طاعت کنند و نماز شب بخوانند برای اینکه محبوب من قرار باشند اما من نمی گذارم چرا که این افراد اگر اهل نماز شب شوند دچار عجب می شوند و گرفتاری بیشتری پیدا می کنند و لطف و عنایت من این است که اهل نماز شب نشود تا گرفتاری کمتری پیدا کند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات