۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۵۹۶۴۶۱
استاد دانشگاه تبیین کرد؛

رسالت خطیر طلبه ها در ترویج و تبلیغ دین

رسالت خطیر طلبه ها در ترویج و تبلیغ دین
استاد دانشگاه گفت: منادیان دین باید در تعلیم و ترویج دین و معرفی شخصیت های دینی به عنوان الگو در جهان اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، فرشته روح افزا، استاد دانشگاه امروز در نهمین همایش بانوي با فضيلت استاد فاطمه خاموشی طاهایی که در مکتب نرجس برگزار شد، حضرت زهرا(س) را به عنوان الگوی تمام زنان عالم بیان کرد.

وی با تأکید به بیان سیره حضرت زهرا(س) و معرفی ایشان به جهان، تصریح کرد: چرا ما نتوانستیم از پتانسیل مثبت خداوند، اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) استفاده کنیم؟ حضرت زهرا تلاش کرد تا ما دنیایی خوب داشته باشیم.

روح افزا با بیان این که دنیا نیازمند نگاه زهرایی است، افزود: انسان هایی که در منجلاب گناه دست و پا می زند، نیازمند نگاه حضرت زهرا(س) هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی شورای زنان با اشاره به تأثیر مردم از فضای نامطلوب مجازی و حقیقی، گفت: در حال حاضر  جامعه مطهر، پاک و فاطمی را احساس نمی کنیم، با وجود آن که کائنات در جهت پاکی و صحیح قدم‌ بر می دارد اما انسان در جهت عکس کائنات و میسر اهل بیت(ع) قدم بر می دارد.

وی معرفی شخصیت های دینی به عنوان الگو را یکی از وظایف طلبه ها بیان و اظهار کرد: معاندین کثیف ترین ها الگوها را در فضای مجازی و رسانه ای به مردم معرفی می کنند در حالی که ما در این امر کاری انجام نداده و کسی از الگوهایی مانند بانوان فاضله از جمله طاهایی، دباغ، بیت الهدی صدر و غیره اطلاعی ندارد.

روح افزا با بیان این که نباید حوزه شبیه دانشگاه شود بلکه باید دانشگاه شکل حوزه شود، ادامه داد: این که فقط به آموختن علم توجه داشته باشیم این انبار کتاب ها عنوان ها برای قیامت یدک می شود، عمل مهم است که با علم و دانش چه کاری برای معرفی شخصیت های دین به عنوان الگو و تعلیم و ترویج دین انجام می دهیم.

استاد دانشگاه به رسالت خطیر منادیان دین در تبلیغ و ترویج دین اشاره و ابراز کرد: شاید در قیامت از دختری که بی حجاب باشد کمتر نسبت به ما سوال شود چرا که او بی اطلاع است اما محال است از ما سوال نشود که چرا سیره فاطمه(س) را معرفی نکرده اید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات