۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۵۹۶۶۱۹
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

7 دهم درصد بودجه کشور مربوط به فرهنگ است

7 دهم درصد بودجه کشور مربوط به فرهنگ است
سعیدی گفت: عده ای چنان در زمینه بودجه های فرهنگی انتقاد می کنند که گویا مشکلات ناشی از سوءتدبیرها، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی به خاطر افزایش ناچیز بودجه فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم بزرگداشت شهدای عملیات والفجر 8 و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیمارستان محلاتی تبریز، اظهار داشت: متأسفانه به نسبت هجمه گسترده فرهنگی دشمنان چندان بودجه قابل توجهی در عرصه فرهنگی مصوب نشده است.

وی با بیان این‌که دشمنان انقلاب اسلامی ایران پروژه براندازی نظام ولایی ایران را با تحمیل جنگ فرهنگی پیگیری می کنند، افزود: روند بررسی بودجه های فرهنگی و نیروهای مسلح در مجلس با دقت نظر هر چه تمام و با لحاظ تمام مسائل و جوانب امر صورت می گیرد.

سعیدی با انتقاد از تبلیغات منفی علیه این دو بودجه، خاطرنشان کرد: عده ای چنان در این زمینه انتقاد می کنند که گویا مشکلات ناشی از سوءتدبیرها و بیکاری و آسیب‌های اجتماعی به خاطر افزایش ناچیز بودجه نیروهای مسلح و فرهنگی است، در حالی که نسبت بودجه فرهنگی به بودجه عمومی کشور تنها 7 دهم درصد است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر این‌که بدون تفکر جهادی در عرصه های مدیریتی نمی توان مشکلات کشور را برطرف کرد، ادامه داد: تمام دستاوردهای نظام در سایه حاکمیت تفکرات جهادی و انقلابی بوده است، امروز نیازمند چنین تفکراتی هستیم تا مطالبات مردم برطرف شود.

وی با اشاره به این‌که موفقیت‌ های نظام در عرصه‌های مختلف مرهون مجاهدت جوانان است، افزود: باید به جوانان بها داده شود و اعتماد کرد، هر جا به توفیقی رسیده‌ایم، در سایه اعتماد به جوانان بوده و حتما ردپای تفکر انقلابی و جهادی مشهود بوده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: کارنامه درخشان سپاه در عرصه های مختلف خدمت رسانی به مردم در سایه آینده‌نگری امام راحل اتفاق افتاده است.

سعیدی با تأکید بر این‌که سپاه در طول 40 سال انقلاب اسلامی منشاء خدمات بزرگ و الگوساز در زمینه‌های مختلف بوده است، افزود: خدمات سپاه در عرصه محرومیت‌ زدایی در مناطق دورافتاده در راستای تحقق آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران بوده است./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات