۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۹۶۷۱۷
آیت الله علم الهدی:

مسؤولان برای حل مشکلات اقتصادی چشم از غرب بردارند

مسؤولان برای حل مشکلات اقتصادی چشم از غرب بردارند
امام جمعه مشهد گفت: برخی می گویند برای حل مشکلات مدیر خارجی وارد کنیم؛ حکومت پهلوی حاصل مدیریت مستشاران خارجی در وزارتخانه ها بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه مطالبی که در رسانه‌ها به‌عنوان دستاورد انقلاب مطرح می‌شوند در واقع دستاور نظام هستند، گفت: اغلب مسائلی که به‌عنوان دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب مطرح می‌شود، در واقع دستاوردهای انقلاب نیستند، بلکه دستاورد نظام جمهوری اسلامی است. اصل انقلاب با هدف دیگری به وجود آمد و البته ادامه دارد. باید دانست که انقلاب اسلامی به پیروزی کامل نرسیده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به فراگیری اسلام به عنوان دستاورد اصلی انقلاب اسلامی افزود: تشکیل حکومت و نظام اسلامی در سال ۵۷ اهرمی بود که به وسیله آن سرعت انقلاب در نشر و فراگیری آن در جهان چند برابر شد. باید توجه کرد که آنچه به‌عنوان توسعه فناوری و پیشرفت اقتصادی زندگی مردم و تحت ‌عنوان دستاوردها بیان می‌شود، در واقع دستاورد های نظام جمهوری اسلامی است. دستاورد انقلاب چیز دیگری است.

وی خروج اسلام از حبس حسینیه‌ها و مساجد را از دستاورد های اصلی انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: انقلاب، اسلام را از زندان حسینیه ها و مساجد بیرون آورد و به‌عنوان برهم زننده معادلات بین‌المللی استکباری بر دنیا حاکم کرد. امروزه همه معادلات استکبار در مقابل اقتدار اسلام و انقلاب درهم فروریخته است.

آیت الله علم الهدی با بیان تاثیرات انقلاب اسلامی بر ملت های مسلمان منطقه تصریح کرد: همه کشورهای منطقه از اسرائیل به عنوان قدرت دست نشانده آمریکا و سگی گزنده در منطقه می ترسیدند. اما امروزه باید این سوال را از خود بپرسیم که جایگاه امروزی فلسطین کجاست و اسرائیل در چه حالی به سر می برد؟ اسرائیل امروزه در حصار اقتدار جریان مقاومت که حاصل و فرزند انقلاب اسلامی است، آخرین نفس‌های خود را می‌کشد. رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که اسرائیل ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه قیام مردم برای قدرت بخشیدن به اسلام بود و نه صرفا آبادی شهر و روستاها، افزود: هنگامی که خانمی از کوچه حوض خرابه مشهد به همراه فرزند در آغوشش، زیر زنجیر تانک رفتند، آرمان شان این نبود که روستاها آباد شوند و صنعت توسعه پیدا کند. آنان برای توسعه اسلام به زیر زنجیر تانک رفتند و باید دانست که انقلاب از ابتدای وقوعش برای این امر بود.

وی روز آخر انقلاب را روزی دانست که اسلام بر همه دنیا حاکم شود و خاطرنشان کرد: روز آخر و پیروزی نهایی انقلاب روزی است که از جریان استکبار حتی یک اثر تاریخی نیز باقی نماند. اما متأسفانه یک عده در داخل کشور خسته شدند و این واقعیت را درک نمی کنند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه تاریخ انقلاب اسلامی شاهد ظهور سه دسته انسان در مسیر خود بوده است، تصریح کرد: یک عده انقلابیونی بودند که از قطار انقلاب پیاده شدند. با وجود اینکه خانواده شهدا، رزمندگان مدافع حرم، مقام ولایت و ولایتمداران پای انقلاب ایستاده‌اند، اما این انسان های خسته در میانه راه از قطار انقلاب پیاده شدند. آنان ریزش پیدا کردند و نتوانستند تا آخر مسیر انقلاب را ادامه دهند.

امام جمعه مشهد افزود: در طول تاریخ انقلاب برخی نیز درست به مانند آنچه حضرت زهرا(س) روایت می کنند با انقلاب برخورد کردند. ایشان می فرمایند: «درحالی‌که علی مبارزه می‌کرد و می‌جنگید، شما مشغول زندگی‌تان بودید و به رفاه و پول درآوردنتان فکر می‌کردید. در امنیت به خوراک و شکم سرگرم بودید و در پرتو قدرت مداری علی، به دنبال فرصت می‌گشتید تا ما را کنار بزنید و قدرت را به دست بگیرید». برخی افراد نیز متأسفانه در طول انقلاب اینگونه بودند.

وی پرهیز از سازشکاری با غرب را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: انقلاب سازش‌کار با غرب نمی‌خواهد. انقلاب بعد از ۴۰ سال، نیاز به نیروهایی دارد که از انقلاب و دشمنی‌های استکبار و آمریکا خسته نشوند تا مدام بگویند: «تمام شد، ول کنید. برویم با این‌ها هم بسازیم و مشکلمان را حل کنیم». اگر با دشمن بسازیم، قطعا وضعیت بهتر از زمانی نیست که آنان کشور را اداره می‌کردند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه ۵۰ سال حکومت پهلوی نتیجه مدیریت خارجی‌ها در کشور بود، تصریح کرد: برخی افراد ناآگاه که می‌گویند همانگونه که مربی ورزش از خارج می‌آوریم باید مدیر وارد کنیم، به تمام مدیران ۵۰ سال حکومت پهلوی بنگرند. این افراد توجه کنند که ۴۰ هزار مستشار آمریکایی نه فقط در ارتش، بلکه هر وزارتخانه مملکت را در دست داشتند تا آنرا اداره کنند. افراد حکومت پهلوی نیز به دنبال عیاشی، خوش‌گذرانی، هرزگی و پول درآوردن بودند.

امام جمعه مشهد افزود: اگر کارشناس و مدیر خارجی به‌اندازه مربی ورزشی خارجی به درد می‌خورد، چرا در آن ۵۰ سال این‌قدر بدبخت بودیم؟ تمام جاده‌های کشور بین شهری بود و روستاها جاده نداشتند. ۳۷ درصد روستاییان دچار سوءتغذیه و 85 تا 100 درصد کارخانجات دارویی، وارد کننده دارو از خارج بودند و به واردات اتکا داشتند.

وی وضعیت سیاه دوران پهلوی را حاصل مدیریت خارجی دانست و خاطر نشان کرد: در تمام کشور یک پتروشیمی و آن نیز در دست ژاپنی‌ها بود. کشور در صنایع غذایی ۷۰ درصد وابسته به خارج بود. همچنین در مصالح ساختمانی، غیر از خاک، آجر و سیمانی که ساخت داخل بود، ۷۵ درصد مصالح ساختمانی وارداتی بود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی همچون گرانی و تورم محصول همین نگاه مدیریتی است، گفت: مسؤولان نباید با پشت گوش انداختن فرامین رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی، چشم شان را به دروازه های غرب بدوزند و سعی کنند تا با سازش با غربی ها و قاطی شدن با آنان مشکلات را حل کنند. 

امام جمعه مشهد با اشاره به ضرورت استفاده و به کارگیری جوانان در حل مشکلات اقتصادی افزود: امروزه با قدرت، عقل و درایت جوانان فناوری هسته ای را بدون توجه به هیچ ابرقدرتی، تولید کرده ایم. همچنین در صنعت موشکی با ساخت موشک نقطه زن یازدهمین کشور در این صنعت هستیم و در پرتاب ماهواره در جایگاه هفتم دنیا قرار داریم. برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی خود نیز باید به همین  جوانان رجوع کنیم./861/پ202/ب1

ارسال نظرات