۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۹۶۷۶۳
حجت الاسلام کاظمی:

هدف از جریان سازی انقلاب اسلامی زمینه سازی ظهور بود

هدف از جریان سازی انقلاب اسلامی زمینه سازی ظهور بود
استاد حوزه علمیه گفت: در کلام امام راحل اشاره شده است که زمینه سازی ظهور از جمله مهمترین اهداف انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام سید محمد صادق کاظمی استاد دانشگاه امام صادق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تشریح اهداف امام راحل از جریان سازی انقلاب اسلامی مهمترین هدف از انقلاب اسلامی را زمینه سازی ظهور معرفی کرد و ابراز داشت: وقتی تالیفات امام راحل و بیانات معظم به ویژه صحیفه نور را مطالعه می کنیم در کلام خود امام واضح است که هدف از انقلاب به چه نحوی بوده است.

هدف از جریان سازی انقلاب اسلامی زمینه سازی ظهور بود

وی در ادامه با اشاره له مهمترین هدف امام راحل از جریان سازی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مهمترین هدف واضح است که زمینه سازی ظهور معرفی شده است و در کلام امام راحل بارها به آن اشاره شده است که زمینه سازی ظهور از جمله مهمترین اهداف انقلاب اسلامی است.

هدف از انقلاب اعتلای کلمه الله بود

استاد دانشگاه امام صادق اظهار کرد: انقلاب اسلامی با هدف استقلال، آزادی و اتحاد کلمه به منصه ظهور رسید و هدف اعتلای کلمه الله بود.

وی ضمن پاسخ به اینکه «وظیفه حوزه و روحانیت در استمرار اهداف امام و پاسداری از انقلاب چیست؟» خاطرنشان کرد: بر نخبگان به ویژه حوزویان لازم است در درجه ی اول مبانی اندیشه ی امام راحل را استخراج کرده و ضمن تبیین و روشنگری آنها برای عوام، آنها را به منصه ظهور برسانند و عملیاتی کنند.

زمان وظیفه را تعیین می کند

وی خاطر نشان کرد: وظیفه هر قشری با توجه به شرایط عصر موجود در آن مشخص می شود، وظیفه حوزه و روحانیت با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم این است که بر آنها لازم است همراه مردم باشند و ضمن اطلاع از مشکلات مردم با آنها همدل شوند./811/ت302/ب1

ارسال نظرات