۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۹۶۸۰۱
حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده مطرح کرد؛

بی نشانی قبر حضرت زهرا علامت سوالی در پیش روی مسلمانان در قرون مختلف

بی نشانی قبر حضرت زهرا علامت سوالی در پیش روی مسلمانان در قرون مختلف
استاد حوزه علمیه گفت: بی نشانی قبر مبارک حضرت زهرا(س) علامت سوالی است که قرن ها در پیش روی مسلمانان وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح زاده رییس هیأت امنای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه صدیقه(س) در حسینیه هدایت با موضوع فاطمه زهرا(س) در آینه فقه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نام مبارک ایشان از مقدسات است.

وی افزود: در احکام دینی برخی از اشیاء، اماکن، اسامی و مکتوبات جزء مقدسات هستند و احکام و آداب خاصی دارند برای مثال مساجد در هر نقطه ای از جهان که باشند دارای قداست، شرافت و احکام خاصی می شوند که باید آداب آن رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده با اشاره به اینکه نام انبیا، ائمه اطهار(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در زمره اسامی مقدس قرار می‌گیرند، ابراز کرد: هرگونه بی احترامی به نام حضرت زهرا(س) و اوصاف و القاب خاص ایشان جایز نیست.

رییس هیأت امنای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با بیان اینکه غاصبان خلافت از اسامی اهل بیت(ع) نیز هراس داشتند و نمی خواستند نام این بزرگان در میان مردم زنده باشد، گفت: بعد از رحلت حضرت فاطمه زهرا(س) دشمنان به خاطر اینکه نام حضرت را کمرنگ کنند حتی نام سبزی که مورد علاقه ایشان بود و به نام حضرت در میان مردم معروف شده بود را تغییر نام دادند تا دیگر کسی نام حضرت را به زبان جاری نکند در عصر حاضر نیز طاغوت با نام امام خمینی(ره) که احیا کننده اسلام بودند چنین کرد و اجازه نمی داد کسی نام امام را به زبان جاری کند چون از نام ایشان هم هراس داشت.

وی با استناد به روایتی مبنی بر اینکه نام دخترانتان را فاطمه بگذارید، گفت: همانگونه که در عالم خلقت فاطمه محور است، خداوند در عظمت و بزرگی حضرت زهرا(س) خطاب به پیامبراکرم(ص) می فرماید: اگر فاطمه نبود تو و علی را خلق نمی کردم؛ حال امروز ببینید اسامی دختران ما به کجا می رود!

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده درباره زیارت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: بی نشانی قبر مبارک حضرت زهرا(س) علامت سوالی است که قرن ها در پیش روی مسلمانان وجود داشته که چرا قبر دردانه رسول خدا پنهان و مخفی است، احتمالاتی که بیان شده قبر مبارک حضرت زهرا(س) ممکن است در جوار قبر مبارک پیامبر اسلام، یا در روضه و یا در بقیع باشد، از این رو مستحب است در این سه نقطه زیارت نامه حضرت قرائت شود.

رییس هیأت امنای موسسه موضوع شناسی درباره تسبیحات حضرت زهرا(س) گفت: تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) هدیه معنوی پیامبر به دختر گرامیشان است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات