۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۹۶۷۷۷
همزمان با شهادت حضرت زهرا؛

شهید زینبی در قرچک تشییع شد

شهید زینبی در قرچک تشییع شد
آیین تشییع شهید حسین نظری از شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهر شهید پرور قرچک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین تشییع شهید حسین نظری تبعه کشور افغانستان و از شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون ظهر امروز همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهر شهید پرور قرچک با حضور مقتدرانه بسیجیان، روحانیان، خانواده معظم شهدا و دیگر شهروندان دوشادوش برادران جمهوری اسلامی افغانستان از محل میدان امام خمینی (ره) تا مقابل مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد.

تشییع‌کنندگان در طول مسیر با سر دادن شعار‌هایی همچون "لبیک یا زهرا (س)، یا حسین (ع) و یا زینب (س)" ضمن ادای احترام به مقام والای شهدا بر ایستادگی پای آرمانه‌های امام و انقلاب اسلامی تأکید کردند.

پس از تشییع این کبوتر سبک بال، تشییع کنندگان به امامت امام جمعه قرچک بر پیکر پاک این شهید نماز اقامه کردند.

پیکر شهید نظری سر انجام در گلزار شهدای امام زاده عبدالله (ع) روستای داود آباد قرچک به خاک سپرده شد.

گفتنی است این شهید مدافع حرم بعد از ماه‌ها مأموریت داوطلبانه سه سال پیش در کشور سوریه در دفاع از حریم اهل بیت در جریان مقابله با گروهک‌های تروریستی و تکفیری اسیر شد و بعد از چند ماه اسارت به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

این شهید ۱۸ ساله به همراه پدر و خواهر خود ساکن روستای داود آباد شهرستان قرچک بوده و مادر وی نیز چند سال گذشته به دیار باقی شتافته بود.

لازم به ذکر است مراسم بزرگداشت این شهید روز یکشنبه ۲۱ بهمن ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در مسجد حضرت، ولی عصر (عج) داود آباد روستای داود آباد قرچک برگزار می‌شود.

لشکر فاطمیون گروهی متشکل از مهاجرین افغانستانی است که رزمندگانش از چند سال پیش تاکنون با تروریست‌های تکفیری در مناطق مختلف سوریه می‌جنگند.

شایان ذکر است طی سال‌های اخیر پیکر ده‌ها تن از شهدای افغانستانی مدافع حرم در شهر‌های مختلف استان تهران تشییع و تدفین شده است./۸۰۴/ت303/ب1

ارسال نظرات