۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۹۶۶۳۳
استاد حوزه علمیه:

بصیرت زهرایی، دفاع از ولایت تا پای جان است

بصیرت زهرایی، دفاع از ولایت تا پای جان است
استاد حوزه علمیه گفت: باید با حضور عمارگونه در راهپیمایی ۲۲ بهمن این ایام را گرامی داشت، این همان بصیرت زهرایی است که تا پای جان از ولایت دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید کاظم ضیایی استاد اخلاق حوزه علمیه، امشب در همایش فجر فاطمی و مراسم افطاری شکرانه نعمت بزرگ چهل سالگی انقلاب که از سوی ۴۰ نفر از مربیان بسیجی روزه دار در حوزه بسیج حضرت زینب (س) قرچک برگزار شده بود، ضمن گرامیداشت ایام الله مبارک دهه فجر و تقارن آن با شهادت حضرت زهرا (س) یادآور شد: باید بیش از این شخصیت حضرت صدیقه کبری (س) را درک کرد تا فهمید فاطمه کیست و فاطمیه چیست؟

وی اضافه کرد: چرا باید فاطمیه را احیا کنیم؟ در شناخت فاطمیه اگر مقام فاطمه (س) را نزد اولیاء و انبیای الهی بشناسیم به درک درستی از جایگاه ایشان دست یافته ایم.

دبیر جبهه مردمی نیرو‌های انقلابی قرچک با اشاره به یکی از کتب اهل تسنن نوشته شافعی که در فضیلت اهل بیت می‌باشد، مطرح کرد: در روایتی که از پیامبر (ص) در این کتاب نقل شده است، آمده که اگر تمام زیبایی‌های عالم نقاشی شود؛ آن صورت می‌شود فاطمه الزهرا (س)، بلکه فاطمه (س) خیلی زیباتر هم می‌شود.

وی ادامه داد: در روایتی دیگر آمده است فاطمه (س) کسی است که حضرت آدم و حوا، بهشت و جهنم و آسمانیان و زمینیان خلق نمی‌شدند مگر به برکت خاندان او، فاطمه (س) روی کره زمین هم از ریشه و هم از کرامت بهترین است، فاطمه (س) یعنی تمام زیبایی‌های عالم.

فاطمه یعنی آینه تمام نمای پیامبر
ﻣﺪﯾﺮ ﺍﺩﺍﺭی مجتمع آموزشی ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﻴﻨﯽ (ره) قم در تشریح تاریخ فاطمیه، بیان کرد: این واقعیت تنها به یک تاریخ ختم نمی‌شود، فاطمیه یعنی زندگی حضرت زهرا (س) بعد از رحلت حضرت رسول (ص)، فاطمیه یعنی پیغمبر بعد خودش آینه‌ای را می‌گذارد تا مردم جلوه پیامبر را در آن ببیند که آن همان حضرت زهرا (س) است.

وی ادامه داد: ولی مردم چه کردند که این آینه را شکستند؟ خودشان را از وجود یادگار حضرت رسول (ص) محروم کردند و سقیفه را ایجاد کردند که تمام گرفتاری‌ها از همین سقیفه است.

ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺣﻮﺯﻩ علمیه ابراز کرد: فاطمیه یعنی چه شد که بعد رسول الله فرزند او را زخمی کردند؟ چرا خواستند عزت حضرت زهرا (س) را بعد از رسول خدا (ص) از بین ببرند و به دست‌های علی ریسمان بستند.

وی با بیان اینکه باید برای درک بهتر فاطمیه اتفاقات بعد از رحلت پیامبر را دانست، تصریح کرد: فاطمه (س) در مقابل ظلم و در دفاع از امامت و ولایت ایستاد و ثابت کرد باید حق را گفت حتی به قیمت جان دادن.

حجت الاسلام ضیایی با تأکید بر شناخت نقش و جایگاهی واقعی فاطمه زهرا (س)، عنوان کرد: اگر قرار باشد فقط به عزاداری بسنده کنیم فاطمه (س) و فاطمیه را درک نکرده ایم.

احیای فاطمیه یعنی احیای تمام انبیاء و اولیاء
وی با بیان اینکه دوری از ولایت امام زمان (عج) یعنی دوری و تنها گذاشتن ولایت فقیه در زمان حال، عنوان کرد: باید مراقب فتنه عمامه به سر‌ها در سال ۹۸ بود و تنها از اصل نظام اسلامی دفاع کرد، نگذاریم امام زمان و ولایت فقیه تنها بمانند.

استاد اخلاق خاطرنشان کرد: احیای فاطمیه یعنی احیای تمام انبیاء و اولیاء، راه را گم نکنیم، فاطمیه همان عاشورای اول است.

وی با ابراز اینکه باید در برابر برخی اشتباهات داخلی که با استکبار هم صدا و هم دست هستند ایستاد، خطاب به روزه داران گفت: جلوه گر یک فرد انقلابی باشید و در جامعه کنونی با فشار‌هایی که از سمت استکبار است مقابله کنید.

حجت الاسلام ضیایی در پایان ضمن تأکید بر حضور هرچه با شکوه‌تر مردم در راهپیمایی و دعوت دیگران برای شرکت در این فریضه عظیم، مطرح کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب با عنایت به حضرت زهرا (س) باید عمارگونه رفتار کرد و با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن این انقلاب را گرامی داشت و این همان بصیرت زهرایی است که تا پای جان باید از ولایت دفاع کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم به چند تن از سرگروه‌های صالحین برگزیده در مسابقه وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (س) که به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار شده بود جوایزی به قید قرعه اهدا شد و این مراسم با پخش افطاری بین روزه داران به پایان رسید./۸۰۴/پ203/ب1

ارسال نظرات