۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۹۵۹۰۱
امام جمعه قرچک:

انقلاب اسلامی ریشه در ولایت مداری دارد

انقلاب اسلامی ریشه در ولایت مداری دارد
امام جمعه قرچک با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه در ولایت مداری اهل بیت دارد، گفت: ریشه و بنیان ولایت از برکات مجاهدت‌های حضرت زهرا (س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک عصر امروز در همایش یاران همیشگی انقلاب که با حضور اصناف و بازاریان در سالن اجتماعات بسیج اصناف این شهرستان برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه در ولایت مداری اهل بیت دارد، گفت: ریشه و بنیان ولایت از برکات مجاهدت‌های حضرت زهرا (س) است.

وی اضافه کرد: اگر در آستانه ایام ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی به تاریخ صدر اسلام مراجعه کنیم، به این می‌رسیم که هرچه داریم از ولایت و سلسله امامت است.

این مقام مسؤول ابراز داشت: همانطور که انقلاب اسلامی از ولایت مداری اهل بیت نشأت گرفته است، زمینه ساز حکومت آخرین منجی سلسله امامت هم خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه امام خمینی(ره) هدفی جز برافراشته کردن پرچم اسلام نداشت، افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی عبد صالح خدا بود و تفکراتش بر محور اندیشه امام زمان (عج) بنا شده بود، از این رو خدا هم او را یاری کرد.

نماینده ولی فقیه در قرچک خلوص نیت و بصیرت بالا را عامل موفقیت‌های امام خمینی (ره) برشمرد و اظهار داشت: امام (ره) با توکل به خدا از هیچکسی جز او ترسی نداشت و اینگونه در برابر تمام حیله‌ها و توطئه‌ها ایستاد و نهضت انقلاب را جلو برد.

وی خاطرنشان کرد: مردم هم همیشه به فرامین امام لبیک می‌گفتند و امروز هم گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هستند.

استاد حوزه به درایت و روحیه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری هم همانند امام کشتی انقلاب را به خوبی هدایت کرده و به سلامت به اینجا رسانده است و ان شاءالله به دست صاحب اصلی آن که همان حضرت حجت بن الحسن عسکری (عج) است تحویل خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، اظهار داشت: با وجود همه مشکلات داخلی و خارجی در جامعه و وجود دشمنی ها، مردم، چون به حقیقت واقعی انقلاب ایمان دارند، پای آن ایستاده اند و ذره‌ای در این راه کوتاه نخواهند آمد.

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان با غیرقابل قیاس خواندن شرایط امروز با قبل از انقلاب، به نقش پررنگ اصناف در صدر اسلام و در حمایت از مبارزان انقلابی و شرایط اثرگذار آنان در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: امام همانطور که به انقلابیون تکیه داشت به بازاریان هم امیدوار بود. /۸۰۴/پ310/ب1

ارسال نظرات