۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۵۹۷۶۳۲

نشست خبری جشنواره همسفر برگزار شد

نشست خبری جشنواره همسفر برگزار شد
نشست خبری جشنواره کتاب همسفر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و در این جلسه به ضرورت و اهمیت فرهنگ کتابخوانی اشاره شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید خلیلی، دبیر جشنواره کتاب همسفر پیش از ظهر امروز طی نشستی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ساختمان قرارگاه خاتم‌الاوصیاء برگزار شد، گفت: باید تلاش کرد تا فرهنگ کتابخوانی را در جامعه و جوانان گسترش داد.

 وی افزود: در فراخوان جشنواره کتاب همسفر به 70 ناشر در حوزه انقلاب و 160 کتاب در موضوع دفاع مقدس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از میان آنها، 8 کتاب انتخاب شد.

خلیلی خاطر نشان کرد: 30 ویژه برنامه در مناطق عملیاتی جنوب در راستای جشنواره کتاب همسفر برگزار شد؛ از آنجایی که این جشنواره مردمی است در انتخاب کتاب‌ها صرفاً از کتاب‌های که از سوی ناشران مردمی منتشر شده است استفاده شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره با استقبال خوبی روبرو شده است، گفت: این به حول قوه الهی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

وی گفت: این جشنواره در پایان با قرعه‌کشی که صورت خواهد گرفت از جوایزی نفیس برخوردار است ؛ این جشنواره در نمایشگاه‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی معرفی خواهد شد.

خلیلی اظهار داشت: از «چُغُک»، «شهبانو»، «شانزده سال بعد»، «سربلند»، «اکبر کاراته و بچه ننه‌ها»، «تو شهید نمی‌شوی»، «من مادر مصطفی» و «خط تماس» به‌عنوان عناوین کتاب‌های جشنواره کتاب همسفر است و در این جشنواره بیشتر کتاب‌ها از حوزه انقلاب و دفاع مقدس انتخاب شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان در ادامه نشست خبری گفت: پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات ساختمان قرارگاه خاتم‌الاوصیاء برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: شبکه ملی وارثون کار خود را در فعالیت مجموعه‌های مردمی در حوزه فرهنگ جهاد و شهادت به شیوه مطلوب دنبال انجام داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوشقانیان اظهار داشت: کارآمدترین مسأله فرهنگی کشور راهیان نور است چراکه هزاران جوان در راهیان نور حضور دارند، به همین علت راهیان نور به‌عنوان یکی از ماموریت‌های تعریف شده در حوزه جهاد و شهادت مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر شبکه ملی وارثون گفت: قرارگاه مردمی در حوزه راهیان نور توسط شبکه ملی وارثون تشکیل شده است ؛ این قرارگاه مجموعه‌های مردم‌نهاد در حوزه راهیان نور را گردهم آورده و با توجه به ظرفیت بالایی که دارند به دنبال اجرای برنامه‌ها در سطح ملی است.

وی یکی از فعالیت های قرارگاه مردمی راهیان نور را ماموریت‌های مختلفی از جمله جشنواره کتاب همسفر دانست، گفت: در این جشنواره ها ارتباط میان فرهنگ جهاد و شهادت با گفتمان انقلاب به استفاده از ظرفیت اقشار مختلف به ویژه راویان و سخنرانان مطرح بازگو می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در ادامه نشست خبری جشنواره همسفر گفت: کتاب را باید با یک نگاه ویژه دید چراکه کتاب را می توان یک داروخانه همراه و مطمئن برای تامین نیازها و مشکلات مردم است.

رییس هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا اظهار داشت: نیازهای معنوی در کنار نیازهای مادی وجود دارد که با توجه به غنای موجود در منابع دینی، انقلابی و دفاع مقدس می‌توانیم به این نیازها پاسخ دهیم.

وی گفت: همه نهادها و دلسوزان فرهنگی باید از فرصت ها برای معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کنند؛ در تفسیر چهلمین سالگرد انقلاب می‌توانیم از ظرفیت کتاب‌ به شیوه مطلوب‌تری استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: در کتاب‌ها انقلاب و دفاع مقدس باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، کتاب‌ها باید در قالب رمان‌های شهدا به صورت جذاب به مخاطبان ارائه شود./1325/پ202/ج

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات