۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۹۷۹۷۰
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا:

تشکیل حوزه خواهران، گشودن درب معارف دینی به روی بانوان است

تشکیل حوزه خواهران، گشودن درب معارف دینی به روی بانوان است
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گفت: اگر حوزه‌های علمیه تشکیل نمی‌شد، خیل عظیمی از زنان از یادگیری معارف ناب اسلامی محروم می‌ماندند.

طاهره افشین‌زاد، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار رسا در همدان، اظهار کرد: حوزه علمیه الزهرا(س) در سال 1360  تاسیس شد که این حوزه فعالیت های مستمر خویش را در قالب معاونت های آموزش، فرهنگی-تبلیغی، پژوهش و مالی اداری انجام می دهد.

وی ادامه داد: تعداد طلاب در حال تحصیل در سال جاری 367 نفر و از  سال 1361 تا کنون 452نفر طلبه در مقطع سطح دو از این مدرسه فارغ التحصیل شده‌اند و 115 نفر  به مقطع سطح سه راه یافته‌اند.

افشین زاد با بیان اینکه تعداد دانش‌اموختگان این مدرسه 245 نفر است، گفت: مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) تعداد 267 مبلغ تربیت کرده اکه از این تعداد 40مبلغ دانشگاه، 30نفر مبلغ مدارس، 160نفر مبلغ مجامع عمومی، 45نفر ائمه جماعات و 12 طلبه مداح و 30طلبه حافظ کل قرآن کریم هستند.

وی تشریح کرد: واحد آموزش این مدرسه نیز با اطلاع‌رسا نی پذیرش حوزه‌های علمیه از میان علاقه مندان به تحصیل حوزوی ثبت‌نام و مصاحبه انجام می‌دهد

افشین زاد بیان کرد: تاکنون 7دوره المپیاد علمی در این مدرسه برگزار  شده که خوشبختانه رتبه نخست کشوری در المپیاد سال 1397 توسط طلبه این حوزه کسب شد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) با بیان اینکه معاونت فرهنگی تبلیغی این مدرسه در 6بخش فعالیت می‌کند، افزود: این معاونت شامل حوزه فرهنگی، تبلیغ و دانش‌آموختگان، هیأت صاحب الزمان، بسیج، مشاوره و پاسخگویی به سؤالات شرعی و مهد کودک است.

وی عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی روخوانی و روانخوانی، تجوید، حفظ، صوت و لحن، تفسیر و مسابقات قرآنی، برگزاری نمایشگاه کتاب و مقالات، بخشی از فعالیت‌های قرآنی  معاونت فرهنگی است.

افشین‌زاد ابراز کرد: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها از جمله نشست افزایش جمعیت، کارگاه مهارت‌های پیش از ازدواج، اخلاق و غیره نیز از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این حوزه خواهران است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه معاونت پژوهش مدرسه تاکنون همایش بانو مجتهده امین، سیر مطالعاتی انسان‌شناسی، تقدیر از پژوهشگران برتر، کارگاه مهارت‌افزایی مقاله‌نویسی را در سطح مدرسه برگزار کند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) تشکیل حوزه علمیه خواهران را امری مهم دانست و گفت: اگر این حوزه‌ها تشکیل نمی‌شد، خیل عظیمی از زنان از یادگیری معارف ناب اسلامی محروم می‌ماندند.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی بهره‌مندی بانوان از معارف دینی، بسیار ضروری است چراکه زن جایگاه بسیار والایی در اسلام دارد ولی متأسفانه در جهان کنونی تفاسیر انحرافی از ان ارائه می‌شود./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات