۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۹۸۰۱۲
ویژه طلاب حوزه؛

دانشگاه قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد

دانشگاه قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث از پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از طریق آزمون اختصاصی ویژه طلاب خبر داد.

هادی حجت در گفت وگو با خبرگزاری رسا، با اعلام خبر پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دوره های حضوری و مجازی و دکتری حضوری از طریق آزمون اختصاصی ویژه طلاب گفت: دانشگاه قرآن و حدیث از میان برادران و خواهران طلبه واجد شرایط از طریق آزمون اختصاصی برای تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد سال تحصیلی99ـ 98 در قم و اصفهان و برای تحصیل در دوره های مجازی دانشجو می‌پذیرد.

حجت با اشاره به عناوین رشته‌ها و گرایش‌های آزمون اختصاصی گفت: این رشته‌ها در مقطع کارشناسی‌ارشد شامل رشته علوم حدیث، گرایش‌های نهج‌البلاغه، کلام و عقاید، اخلاق و تفسیر اثری و نیز رشته های علوم قرآن و حدیث، کلام امامیه، تفسیر روایی، روان¬شناسی اسلامی گرایش مثبت¬گرا و فقه و مبانی حقوق اسلامی است.

وی ادامه داد: دانشگاه قرآن و حدیث در مقطع دکتری نیز در قم برای رشته های علوم قرآن و حدیث، کلام امامیه، علوم و معارف نهج¬البلاغه و در تهران برای رشته مدرسی معارف اسلامی گرایش قرآن و متون اسلامی و نیز گرایش اخلاق اسلامی دانشجو می پذیرد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث درزمینه شرایط پذیرش و تحصیل در مقطع ارشد اظهار کرد: هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثردو کد رشته محل و مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد، دو سال است و دانشجو می تواند در صورت تمایل به جای تدوین پایان نامه با گذراندن واحد درسی جایگزین به صورت آموزش محور فارغ التحصیل شود.

وی ادامه داد: مدرک سطح دو مورد تأیید مرکز مدیریت و یا مدرک کارشناسی معتبر از دیگر مراکز آموزش عالی به همراه مدرک سطح یک از جمله شرایط پذیرش داوطلبان است و شاغلین به تحصیل در سطح دو یا دوره کارشناسی، در صورت فراغت از تحصیل تا تاریخ 31 شهریورماه 98 مجاز به ثبت-نام نهایی به عنوان دانشجو خواهند بود.

حجت به هزینه تحصیل برادران و خواهران طلبه اشاره کرد و گفت: در مقطع ارشد تحصیل برای برادران طلبه، در برخی رشته های حضوری برای چهار نیمسال کاملا رایگان است و در هر صورت در همه رشته ها اعم از حضوری و مجازی کلیه طلاب در مدت مجاز تحصیل از حداقل 80 درصد تخفیف در شهریه ثابت برخوردار خواهند بود.

وی اضافه کرد: در مقطع دکتری نیز تخفیفات ویژه ای برای کلیه طلاب و نیز طلاب ممتاز و پژوهشگر در نظر گرفته شده است که جزئیات آن در آیین نامه مالی دانشجویی از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه قابل مشاهده است.

وی در پایان با اشاره به زمان و شیوه نام نویسی بیان کرد: طلاب علاقه مند به نام نویسی در آزمون ورودی دانشگاه قرآن و حدیث می توانند از یکم اسفندماه تا 15 فردوین ماه به سامانه اینترنتی دانشگاه قرآن و حدیث به نشانی www.qhu.ac.ir مراجعه کنند./1324/ت303/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
مصطفی رستمی
ارسال نظرات