۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۵۹۸۱۸۹
آیت‌الله اراکی:

فرمانبرداری از خداوند و نترسیدن از دشمن ضامن بقای انقلاب است + فیلم

فرمانبرداری از خداوند و نترسیدن از دشمن ضامن بقای انقلاب است + فیلم
آیت‌الله اراکی فرمانبرداری از خداوند و نترسیدن از دشمن را ضامن بقای انقلاب دانست و جهانی شدن حاکمیت الهی را خواسته انقلاب اسلامی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عصر امروز در نشست تخصصی «دیپلماسی اتحاد؛ ضرورت‌ها و راهبردها» که در موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: در زمینه وحدت تلاش‌های فراوانی انجام داده‌ایم.

وی افزود: برای آن که بتوانیم در زمینه وحدت موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم نیاز داریم چنین جلساتی را در حوزه و دانشگاه برگزار کنیم و حتی یک رشته تحصیلی در این زمینه داشته باشیم.

آیت الله اراکی درباره اهمیت برقراری دیپلماسی وحدت و تقریب با کشورهای مختلف اسلامی فارغ از نگاه به مسائل دینی و مذهبی، اظهار داشت: چنین ارتباط‌هایی می تواند در زمینه دیپلماسی و اهداف مشترک سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مفید فایده باشد، ما می توانیم در این تقریب منافع و مصالح خود را جستجو کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وحدت هویت سیاسی را یک مساله مهم دانست و گفت: ما در زمینه هویت سیاسی هزینه های سنگینی داده ایم. هویت اجتماعی از دید اسلام و منابع دینی بسیار ارزشمند است و بر اساس آیات و روایات مهمترین عامل در وحدت اجتماعی تبعیت از فرماندهی سیاسی است که در کارکردهای ما از آن به عنوان ولایت فقیه یاد می شود. ولایت فقیه عامل پیوستگی جامعه می شود.

وی افزود: اراده اساس شخصیت انسان را شکل می دهد، رفتارهای ارادی انسان زمانی که به رفتار انبوه تبدیل می شود شخصیت انسان شکل می گیرد.

آیت الله اراکی با اشاره به آیات الهی مبنی بر اینکه سرنوشت هر انسانی در نامه عمل او نهفته شده است، ابراز کرد: مراد از نامه عمل همان شخصیت انسان است و خود آدمی آن شخصیت را به صورت ارادی ایجاد می کند؛ بنابراین جامعه زمانی واحد می شود که شخصیت‌ها و سرنوشت‌ها واحد باشد. اراده واحد می تواند جامعه واحدی را تشکیل دهد و کارهای واحد و کلانی را زیر نظر رهبر سیاسی که همان ولایت فقیه است انجام دهد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه یهودیان تنها خالق بودن خداوند را برای خود به تصویر کشیدند، گفت: این اندیشه بنی امیه نیز بود که انجام شد آنان می گفتند خداوند آفریننده است و باید به او احترام گذاشت و همان احترام را عبادت خداوند می دانستند اما در مقابل این نگاه، نگاه اسلام قرار داشت که خداوند را فرمانروا می دانست و می‌گفت باید همه کارها به فرمان خداوند انجام شود؛ بنابراین در عرض خداوند کسی نمی تواند قرار بگیرد و حکمرانی کند.

وی با اشاره به اینکه اختلافات بیانگر ایجاد شکاف در هویت اجتماعی است، عنوان کرد: به عقیده ما رژیم صهیونیستی برای تمامی جوامع اسلامی خطرناک است چرا که او در بخشی از پیکر جهان اسلامی که هویت مسلمانان است رخنه کرده است.

آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه حیثیت فلسطینیان نباید به دست رژیم صهیونیستی پایمال شود، ادامه داد: نبرد اصلی ما در سرزمین اشغالی فلسطین آن است که آمریکا، نتانیاهو و بن سلمان می خواهند به جای خداوند فرمانروایی کنند از این رو است که مساله فلسطین پاره ای از هویت جهان اسلام به شمار می رود که باید از آن صیانت شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی خواستار حاکمیت الهی و فرمانروایی خداوند بر جهان است، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا بدون اینکه به مفاهیم دینی و توحیدی اعتقاد داشته باشد خود را فرمانروای جهان می داند و دقیقا اختلاف ما با آمریکا بر سر این موضوع است؛ بنابراین فرمان برداری از خداوند و نترسیدن از دشمنان که نشات گرفته از تفکرات توحیدی است ضامن تداوم انقلاب است./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات