۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۹۸۲۴۲
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند:

ثبت نام در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند تا 27 اسفند ادامه دارد

ثبت نام در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند تا 27 اسفند ادامه دارد
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند گفت: ثبت نام در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند از 24 بهمن ماه آغاز شده و تا 27 اسفندماه نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین صدرالدین عارفی، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند و مسؤول مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حوزه علمیه مسؤولیت تعلیم و تربیت و تبلیغ دین را بر مبنای مکتب اهل بیت(ع) بر عهده دارند.

وی گفت: نخستین حوزه علمیه در زمان پیامبراکرم(ص) تاسیس شده و این حوزه در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) رونق بسیاری یافته است.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با بیان اینکه حوزه علمیه قم مهد علم است و علما و طلاب بسیاری در آنجا حضور دارند، افزود: مدرسه علمیه معصومیه(سفیران هدایت) بیرجند بیش از 850 سال قدمت دارد و علمای بزرگی در این مدرسه مشغول به تحصیل بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عارفی تصریح کرد: حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند در سال 86 به امر مستقیم رهبری و دستور حوزه علمیه قم تاسیس شد و طی این چند سال حوزه علمیه سفیران هدایت همواره درخشیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 200 طلبه در مدرسه علمیه معصومیه بیرجند مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: طلاب در این مدرسه باید طی پنج سال تعداد 193 واحد درسی را بگذرانند و سپس فارغ التحصیل شوند.

مسؤول مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از دو سال گذشته سطح سه سفیران هدایت بیرجند راه اندازی شده و استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی برای ادامه تحصیل می‌توانند در این مدرسه حضور یابند.

حجت الاسلام والمسلمین عارفی با بیان اینکه برای کسانی که از نقاط دیگری به سفیران هدایت بیرجند می‌آیند، خوابگاه رایگان در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود، اظهار کرد: هفته‌ای سه روز کلاس اخلاق برای طلاب گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع 100 نفر از طلاب برای نماز جماعت به مساجد و مدارس استان اعزام می‌شوند، گفت: همچنین در مجموع 305 طلبه برای طرح هجرت و طرح بینات به روستاها اعزام می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با بیان اینکه مدرسه سفیران هدایت بیرجند در تربیت حافظان قرآن نیز موفق بوده است، افزود: در حال حاضر 35 استاد و 44 طلبه ممتاز در مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند وجود دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عارفی با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند، بیان کرد: ثبت نام در حوزه علمیه از 24 بهمن ماه آغاز شده و تا 27 اسفندماه جاری نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم ثبت نام نیز از 17 فرورین تا 22 فروردین ماه سال آینده انجام می‌شود، عنوان کرد: بعد از انجام ثبت نام، از طلاب آزمون کتبی و مصاحبه حضوری گرفته می‌شود و قبول شدگان می‌توانند در این مرکز تحصیل کنند.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با بیان اینکه افراد دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس می‌توانند ثبت نام کنند، گفت: محدودیتی برای ثبت نام نیست و علاقمندان می‌توانند به صورت اینترنتی به سایت معاونت آموزش حوزه علمیه قم به نشانی www.HOWZEH_QOM.IR و یا به صورت حضوری به خیابان مطهری 8 حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند مراجعه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عارفی تصریح کرد: گرایش سفیران هدایت برای تبلیغ است و در این مرکز مُبلغ دین پرورش داده می‌شود و طلاب برای تعلیم قرآن، تعلیم احکام و انجام کارهای فرهنگی به روستاها اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: آزمون کتبی همزمان با سفیران هدایت سراسر کشور روز 30 فروردین ماه 98 در مدرسه برگزار می‌شود و نتایج آن نیز 21 اردیبهشت ماه 98 اعلام خواهد شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات