۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۹۸۷۶۶
استاد حوزه علمیه:

دهه آینده متعلق به نسل جدید است

دهه آینده متعلق به نسل جدید است
استاد حوزه علمیه گفت: جوانان بدانند که دهه آینده دهه آنها است از این رو با تمام وجود باید به میدان بیایند و خود را محک بزنند.

حجت الاسلام محمد رضا امیدی از اساتید حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب دارای ابعاد بسیار مهمی است یادآور شد: پیام حضرت اقا را می توان به عنوان منشوری دانست که چراغ راهی برای ورود به دهه پنجم انقلاب است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در این بیانیه به آن بسیار تاکید شده است مساله جوانان و نقش نسل جوان در ادامه راه انقلاب است.

حجت الاسلام امیدی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بیش از 41 بار جوانان را مورد خطاب قرار داده است و این اهمیت توجه به جوانان را برای همه ملت ایران خصوصا مدیران و مسؤولان نشان می دهد.

وی تقویت نسل جدید را از وظایف مدیران فعلی دانست و گفت: با آموزش صحیح و دادن مسؤولیت به جوانان باید آنها را در آینده کشور سهیم دانست و با زیر بار مسؤولیت قرار دادن، آنها را به نقش افرینی دعوت کنیم.

امام جمعه جوکار تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب وظیفه جوانان را حفظ و حراست از کشور و انقلاب نامیدند بنابراین نسل های گذشته باید با در اختیار قرار دادن تجربیات خود نسل جدید را در این امر مهم یاری کنند.

وی همه اقشار را دعوت به خدمت در مسیر پیشرفت کشور کرد و بیان داشت: جوانان بدانند که دهه آینده دهه شماست لذا با تمام وجود باید به میدان بیایند و خود را محک بزنند.

حجت الاسلام امیدی در ادامه حوزه های علمیه را مادر انقلاب نامید و اظهار داشت: برنامه اصلی حوزه در دهه پنجم انقلاب باید ترویج سبک زندگی اسلامی باشد و مقابله جدی با گسترش فرهنگ غرب را از اصلی ترین اولویت های خود بدانند.

وی یادآور شد: دشمن با استفاده از رسانه های تبلیغاتی خود سعی در ایجاد انحراف فکری در بین خانواده ها دارد اما متاسفانه آن طور که باید نتوانسته ایم با این دسیسه آنها مقابله کنیم.

این استاد حوزه در پایان تاکید کرد: جوانان این مرز بوم از روز اول پیروزی انقلاب و دوران جنگ و تا به امروز در دفاع از حرم و پیشرفت های علمی نشان داده اند که قابل اتکا هستند از این رو مسؤولان باید زمینه ساز ورود نسل جدید به عرصه نقش آفرینی باشند./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات