۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۹۹۱۲۰
رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان:

مساجد باید محلی برای رشد اعتقادات و باورهای دینی جوانان باشد

مساجد باید محلی برای رشد اعتقادات و باورهای دینی جوانان باشد
رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان گفت: مساجد باید محلی برای رشد اعتقادات و باورهای دینی جوانان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام اکبر فرجام، رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان ظهر امروز در نشست علما، ائمه جمعه و جماعات اهل سنت خراسان جنوبی اظهار داشت: باید بیانیه گام دوم انقلاب رهبری را مدنظر قرار داد و گام دوم انقلاب را با جدیت برداریم.

وی یکی از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی را وجه فرهنگی آن دانست و گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه می‌فرمایند باید گام دوم انقلاب را با نسل جوان و مؤمن طی کنیم.

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان افزود: مسجد یکی از مهم‌ترین کانون‌های فرهنگی در دین اسلام است چرا که همواره محل معراج و عروج بوده است.

حجت الاسلام فرجام تصریح کرد: پیامبراکرم(ص) در هر جایی که وارد می‌شدند ابتدا اقدام به تاسیس مسجد می‌کردند و نخستین اقدام ایشان نیز پایه گذاری مسجد النبی(ص) بوده است.

وی ادامه داد: فضاهای دینی بعد از انقلاب اسلامی گسترش بسیاری یافته و انقلاب اسلامی عیار معنوی و اخلاق را در فضای جامعه گسترش داد.

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان خاطرنشان کرد: امام جماعت هر مسجد، مدیر آن مسجد است و باید اساس و پایه ریزی مسجد بر معنویت و تقوا استوار شود.

حجت الاسلام فرجام با بیان اینکه مساجد نباید کانونی برای اختلافات مذهبی باشد، اظهار کرد: مساجد اهل سنت خراسان جنوبی نسبت به قبل از انقلاب رشد 274 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه مساجد باید محلی برای رشد اعتقادات و باورهای دینی جوانان باشد، گفت: امروز دشمنان با ایجاد اختلافات در میان مسلمانان، خرسند و خوشحال هستند./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات