۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۹۹۶۸۲

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
بیانیه گام دوم انقلاب در ردیف قانون اساسی، نمایشگاه دستاوردهای هنرجویان و نمایشگاه عکس و فیلم خراسان جنوبی برخی از عناوین اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اولین نشست بررسی، بازخوانی و توجیهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور جمعی از جوانان و فعالان فرهنگی مساجد خوسف در دفتر امام جمعه برگزار شد.

امام جمعه خوسف در این نشست با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب در ردیف وصیت نامه امام (ره) و قانون اساسی است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب، توسط مقام معظم رهبری صادر شد به عنوان یک سند مهم و سرنوشت ساز است که باید سرلوحه کار همه مردم و مسئولان قرار گیرد.

حجت الاسلام شاهبیکی،  افزود: باید نشست های بررسی، توجیهی و مشورتی در قالب سخنرانی، گفتمان های دینی و بصیرتی برای تحلیل و کاربردی کردن این بیانیه برگزار شود تا به عنوان یک برنامه عملیاتی و راهبردی در میان همه قشرهای جامعه و مسئولان نهادینه شود.

نمایشگاه دستاوردهای هنرجویان

نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های هنرجویان دبیرستان دخترانه کار و دانش قاینات به منظور آشنایی دانش آموزان و هنرجویان دبیرستان های کار و دانش، افتتاح شد.

سید احمد الهی مدیر آموزش و پرورش قاینات در این مراسم، هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی هنرجویان با کسب وکار و اشتغال و تولید و کارآفرینی اعلام و اظهار کرد: در این نمایشگاه پنج غرفه از توانمندی های هنرجویان دبیرستان عقیله بنی هاشم در رشته های خیاطی، کودکیاری، ریاضی، طراحی، فرش، دوخت لباس و پرورش قارچ به مدت چهار روز به نمایش درآمد.

نمایشگاه سومین هفته عکس و فیلم استان

نمایشگاه سومین هفته عکس و فیلم استان در نگارخانه شهر بیرجند برپا شد.

سرپرست اداره سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی این نمایشگاه خبر داد و گفت: 41 اثر برگزیده تا پنج شنبه هفته جاری در معرض دید عموم قرار می گیرد.

غلامی افزود: 500 اثر به جشنواره هفته فیلم و عکس استان ارسال و  از بین آن ها 28 عکس برگزیده انتخاب و 13 اثر برتر در جشنواره فیلم و عکس موبایلی نیز در این نمایشگاه عرضه شد.

کتابخانه «خیران» اسدیه نیازمند شاداب سازی

رئیس اداره کتابخانه های عمومی درمیان با بیان اینکه کتابخانه «خیران» اسدیه به زیبا و شاداب سازی نیاز دارد، گفت: این کتابخانه با کمک خیران ایجاد و تجهیز شده است و به همین نام شناخته می شود اما با گذشت زمان نیاز به تعمیر و کار عمرانی پیدا کرده، البته وضعیت منابع و مساحت آن خوب است.

طاهره رمضانی با اشاره به نیاز به تعمیر و شاداب سازی کتابخانه خیران تاکید کرد: این کار حدود 30 میلیون تومان اعتبار می خواهد.

به گفته وی، سال قبل خیری برای ساخت کتابخانه در شهرستان متقاضی شد اما دیگر مراجعه ای نداشت./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات