۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۹۹۹۳۳
آیت الله صدیقی:

انسان مومن از برکت بی نهایت خداوند بهره مند می شود

انسان مومن از برکت بی نهایت خداوند بهره مند می شود
امام جمعه موقت تهران رضایت الهی را در گرو طاعت حضرت حق دانست و گفت: انسان مومن از برکت بی نهایت خداوند بهره مند می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صدیقی امام‌جمعه موقت تهران، شب گذشته در هیات میثاق با شهدا که در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: عالم هستی هفت باطن دارد.

وی افزود: عالم دنیا یعنی عالم نزدیک و تنها عالمی است که در آن خطا، خلاف و عصیان خداوند واقع می‌شود و این امر بیانگر پستی عالم دنیا است.

آیت‌الله صدیقی با استناد به کلام امیرمومنان علی(ع)، ابراز کرد: امام علی(ع) فرمودند: از پستی دنیا همین بس که برخی افراد جرات پیدا می‌کنند و جسورانه مرتکب گناه می‌شوند.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه دنیا جولانگاه ابلیس است اما او هرگز نمی‌توان به عالم بالادست یابد، اظهار داشت: روح انسان قادر است در همه عوالم سیر کند اما جسم او این توانایی را ندارد و نمی‌تواند این سیر را داشته باشد چراکه در عالم دیگر تنها صورت معنا دارد.

وی با اشاره به اینکه عالم برزخ و رؤیا عالم لطیفی است، گفت: انسان اگر صالح باشد رؤیاهای او صادقانه می‌شود و دیوارهای دنیا نمی‌تواند پرده او و حقایق باشند. بندگان موفق افزون بر پیروزی در عرصه واجبات نسبت به مستحبات نیز همت قابل‌تحسین دارند.

آیت‌الله صدیقی بیان داشت: خداوند زمانی از انسان رضایت پیدا می‌کند که اطاعت شود، اگر خداوند از انسان راضی باشد به او برکت می‌دهد و برکت خداوند نهایت ندارد.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه بندگان مؤمن التزام به نوافل دارند و با پایبندی به قرب الهی محبوب خداوند می‌شوند، گفت: انسان اگر محبوب خداوند باشد حضرت حق چشم و گوش و زبان او می‌شود و این کار شدنی است. انسان اگر محبوب خداوند شود همه وجود او سراسر خیر می‌شود.

وی ادامه داد: ماه رجب ظرفیت بسیار عمیقی دارد و دعاهایی که در این ماه توصیه‌ شده حاوی اسرار بسیار عمیق است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات