۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۹۹۹۵۸
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

حوزویان در اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب رسالت مضاعف دارند

حوزویان در اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب رسالت مضاعف دارند
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیان در اجرایی کردن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب صادرشده از سوی رهبر معظم انقلاب رسالت مضاعف دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، به تبیین رسالت حوزویان در تحقق بندهای این بیانیه پرداخت.

وی با انتقاد از برخی اقدامات صرفاً نمایشی و تبلیغاتی درزمینهٔ رهنمودهای رهبری، افزود: یکی از مظلومیت‌های رهبری این است که اگر در موضوعی فرمایشی را مطرح کرده و جامعه را راهنمایی می‌کنند، از روز بعد برخی متولیان شروع به نصب بنر و اجرای فعالیت‌های نمایشی و تبلیغی می‌کنند؛ در حالی که تأکید رهبری بر اجرایی شدن این رهنمودها است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه نباید با بیانیه گام دوم انقلاب چنین برخوردی شود، اضافه کرد: نقطه قوت بیانیه این است که به تعبیری درس‌نامه راهبردی در نقشه راه تمدن نوین اسلامی محسوب می‌شود.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: این بیانیه مجموعه‌ای از تأکیدات رهبری در سال‌های اخیر است که مطالب و موضوعات آن پیش‌تر در مناسبت‌ها و موقعیت‌های مختلف از سوی رهبری مورد تأکید قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه خوانش این بیانیه در حوزه‌های علمیه و از سوی طلاب و اساتید بسیار مهم است، اضافه کرد: این موضوع باید مورد توجه طلاب و حوزویان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: رهبری در قالب بیانیه گام دوم انقلاب راهبرد را گفته‌اند؛ اما ما باید بر اساس این بیانیه برای شهرستان و استان خود راهکار بدهیم.

وی ادامه داد: لازم است در این راستا و با توجه به چشم‌انداز رهبری، برای خود در عرصه جهانی مسؤولیت ترسیم کنیم نه اینکه صرفاً برای اهداف کوچک برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در این زمینه لازم است بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت مدیر مدرسه علمیه به مباحثه گذاشته شده و در بین طلاب به‌صورت پویش جاری و ساری شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات