۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۶۰۰۰۵۲
رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی:

پیام‌های نهج البلاغه باید به جوانان انتقال داده شود

پیام‌های نهج البلاغه باید به جوانان انتقال داده شود
قبادی با بیان اینکه نهج البلاغه سرمایه عظیمی است که باید محتوای آن به جوانان انتقال داده شود، گفت: نهج البلاغه یک سرمایه بی بدیل، بی مثال و پایان ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قبادی رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، امروز در چهارمین همایش میثاق علوی که در سالن حکمت این پژوهشگاه برگزار شد، گفت: ما باید به این نکته توجه کنیم که چرا امام علی(ع) فرمودند: ای فجر تو بیدار باشی و چشم های علی خواب باشند! سالیان سال است من درباره این جمله فکر می کنم.

وی افزود: امام علی(ع) افزون براینکه با واسطه به وحی متصل بودند و بهترین میوه عمر مبارک رسول خداوند به شمار می‌رفتند دارای دانش قدسی بودند و اسلام در وجود ایشان متجلی بود، حضرت سخنان بسیاری برای ما از خود به یادگار گذاشته است.

قبادی با بیان اینکه امام علی(ع) یک وجود کیهان اندیش بودند، عنوان کرد: ایشان به رمز و رازهای کیهانی اتصال داشتند اگر متصل نبودند نمی توانستند چنین جملاتی را بیان کنند هیچ کسی تا از درون شهود نداشته باشد نمی تواند چنین جملاتی را بیان کند.

رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با اشاره به اینکه نهج البلاغه با همه عظمت هایی که دارد کتابی عقلانی، واقع بین و جامع نگر است، اظهار داشت: حضرت در این کتاب نورانی براساس مقتضیات جامعه و برای نسل های مختلف بسیار دقیق سخن گفتند، ایشان در این کتاب شریف آن ساحت قدسی خویش را کنار می گذارند و در مقام ما انسان ها صحبت می کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه سرمایه عظیم نهج البلاغه به جوانان منتقل نشده است، گفت: متاسفانه ما نتوانستیم این سرمایه عظیم نهج البلاغه را به جوانان منتقل کنیم تا به فرهنگ دینی بیشتر متصل شوند. نهج البلاغه یک سرمایه بی بدیل، بی مثال و پایان ناپذیر است.

قبادی ادامه داد: اگر ما بتوانیم به درستی امیرمومنان علی(ع) را به جوانان معرفی کنیم دیگر شاهد بهانه تراشی و دین گریزی آنان نخواهیم بود. امام علی(ع) انسانی پرکار و کم خواه بودند. ما باید درباره شناخت شخصیت و زندگی امام علی(ع) بسیار کار کنیم تا جامعه بتواند حضرت را بشناسد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات