۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۶۰۰۰۵۹
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

عشق، مهربانی و آرامش مهمترین فلسفه وجودی تشکیل خانواده است + فیلم

عشق، مهربانی و آرامش مهمترین فلسفه وجودی تشکیل خانواده است + فیلم
رحیم پورازغدی با بیان اینکه عشق، مهربانی و آرامش مهمترین فلسفه وجودی تشکیل خانواده است، گفت: آرامش مبنای خانواده اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز در چهارمین همایش میثاق علوی که در سالن حکمت این پژوهشگاه برگزار شد، گفت: کرامت انسان در ایمان و انجام عمل صالح است و این ربطی به حقوق انسانی افراد ندارد بنابراین حقوق انسان کافر نیز باید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه امروز حوزه‌های علمیه باید بدانند چه تهدیدهایی از درون و بیرون کانون خانواده را مورد هدف قرار داده است، ابراز کرد: حوزه های علمیه باید بدانند با آن تهدیدها چطور برخورد و مقابله کنند.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه خانواده می تواند کارکردهای درست و نادرست داشته باشد، اظهار داشت: گاهی کارکرد خانواده می تواند به سکوی پرش برای اعضای خانواده تبدیل شود. خانه بارانداز روح اعضای خانواده است از این رو اعضای خانواده باید یکدیگر را به آرامش برسانند و مشکلات یکدیگر را حل کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر خانواده کارکرد بد داشته باشد کانون آن خانواده تبدیل به قتلگاه روحی اعضای آن می شود، گفت: چنین خانواده ای اعضایش فرسوده و دجار یاس و ناامیدی می شوند. احکام مترقی مربوط به خانواده را باید درست شناخت، تعریف و مهندسی کرد تا خانواده مکانی برای ترقی افراد باشد.

وی ادامه داد: امروز گاهی به سبب نشناختن احکام دین به اسم قانون شرعی افراد یک خانواده به یکدیگر ظلم می کنند و روابط خشک با هم دارند در حالی که هدف شریعت از وضع احکام ایجاد چنین خانواده نبوده و نیست. کسانی که خانواده را مانع رشد و شکوفایی بدانند چنین خانواده ای به کمال نمی رسد.

رحیم پورازغدی بیان داشت: اسلام خانواده را یک کانون الهی و آرام بخش نام می برد و عشق، مهربانی و آرامش را فلسفه اصلی خانواده می داند بنابراین هر خانواده ای که فاقد این سه عنصر مهم باشند آن خانواده غیر اسلامی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه سبک زندگی در مدرنیته غرب بزرگ‌ترین ضربه را به خانواده وارد آورده است، گفت: سبک زندگی لیبرال و سبک زندگی مارکسیستی با دو استدلال و از دو مسیر به یک سمت که نهایت نابودی و فروپاشی کانون خانواده بود حرکت کردند. لیبرال با شعار فردگرایی و مارکسیت با شعار دفاع از جمع گرایی خانواده را در غرب مورد هدف نابودی قرار دادند و موفق هم شدند./813/پ203/ب1

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات