۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۰۰۲۶۱
نماینده مجلس شورای اسلامی:

رجب فرصتی برای رسیدن به قرب الهی است

رجب فرصتی برای رسیدن به قرب الهی است
حجت الاسلام مازنی با بیان اینکه رجب فرصتی برای رسیدن به قرب الهی است، گفت: دو ماه رجب و شعبان مقدمه حضور در ضیافت الله رمضان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مازنی نماینده مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در مسجد جامع غدیر، گفت: در قرآن کریم به سه عنصر اشاره می شود که یکی از آن ها مکان است.

وی افزود: همه مکان‌ها مکان خداست اما برخی مکان‌ها براساس فرمایش الهی و ائمه اطهار(ع) ویژگی خاصی دارند برای مثال مسجد یکی از آن مکان‌هایی است که بسیار سفارش شده انسان نمازش را در مسجد اقامه کند و این سخن ارزش مکانی مسجد را نسبت به مکان‌های دیگر می رساند.

حجت الاسلام مازنی ادامه داد: حتی گفته شده ارزش و شان اقامه نماز در برخی مساجد بسیار متفاوت‌تر از دیگر مساجد است برای مثال ارزش اقامه نماز در مسجد الحرام قابل قیاس با مساجد معمولی نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: گاهی اوقات بعضی از مکانها به قدری ارزش و قداست پیدا می کنند که قوانین و مقررات را هم تغییر می‌دهند.  

وی درباره دومین عنصر که عنصر انسان است، ابراز داشت: در روند طبیعی تولد و مرگ تا کنون هزاران انسان متولد شدند و مردند ولی هیچکس نفهمید برایشان چه اتفاقی افتاد اما بعضی از انسانها هستند که خداوند در قرآن کریم به پیامبراسلام امر می‌کند از آنها یاد کن و حضرت ابراهیم مصداق بارز این سخن در قرآن کریم است.

حجت الاسلام مازنی ادامه داد: حضرت ابراهیم نقش بسزایی در تعالی انسان در مسیر توحید و ترمیم خانه خدا داشته است. قرآن کریم به ما کلیدواژه می دهد که همه انسان هایی که در طول حیات در جهت رشد، تعالی و کمال انسان بودند را نباید فراموش کرد و امام خمینی(ره) نیز در زمره این افراد قرار می گیرند.

نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص سومین عنصر که عنصر زمان است، گفت: خداوند به برخی زمان‌ها تاکید می کند تا انسان آنها را فراموش نکند از این رو در قرآن کریم می‌فرماید موسی به مردم بگو ایام الله را فراموش نکنند.

وی افزود: ماه مبارک رجب فضای متفاوتی نسبت به زمان های دیگر دارد همچون مکان مقدسی که متفاوت با مکان های دیگر است‌. پیامبر فرمودند: رجب ماه خداست، شعبان ماه من است و رمضان ماه امت من است.

حجت الاسلام مازنی ماه رجب و شعبان را مقدمه حضور در ضیافت الله رمضان بر شمرد و گفت: انسان در این سه ماه می تواند با تزکیه نفس به مقام قرب و ضیافت الهی در عرش نائل آید./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات