۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۶۰۰۲۳۱
استاد دانشگاه:

هدف از بیانیه گام دوم تبدیل انقلاب به نظام انقلابی است

هدف از بیانیه گام دوم تبدیل انقلاب به نظام انقلابی است
خسروی با بیان اینکه انقلاب به جایی می رود که مستضعفان وارث زمین شوند، گفت: هدف از بیانیه گام دوم تبدیل انقلاب به نظام انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اعظم خسروی استاد دانشگاه، امروز در نشست تبیین و تشریح بیانیه گام دوم انقلاب که در پژوهشگاه علوم اسلامی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، با طرح این پرسش که چه باید کرد که این بیانیه به عنوان منشور انقلاب عملیاتی شود؟ گفت: ما تجربه هایی تلخ و شیرین فراوانی در این ۴۰ سال چه در زمان امام و چه در زمان حضرت آقا پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: بیانات، فرمایشات و سخنان مهمی که با حمایتهای لغوی تحت الشعاع قرار می گرفت و بعد به فراموشی سپرده می شد و زمانی که مورد بررسی قرار می گرفت قریب به اتفاق عدم عمل سازمان ها را نشان می داد همه از تلخی هایی بود که سپری شد؛ حضرت آقا نیز در این خصوص می فرمایند: اگر این خسارتها رخ نمی داد انقلاب خیلی بیشتر جلو می رفت.

خسروی ادامه داد: نگاه آسیب شناسانه همین است که ایشان بیانیه ای را ابلاغ فرمودند و عده کثیری به تشریح و طرح آن اقدام می کنند و عده ای دیگر نیز با عنوان استکبار جهانی یا عوامل داخلی استکبار این بیانیه را زهر برای خود تلقی می کنند و شروع به تولید پادزهری از جنس خود بیانیه می کنند. این یکی از خطراتی است که معمولا این قبیل بحثهای اساسی با آن مواجه می شود که تعبیر لطیف می توان گفت مصادره به مطلوب کردن است.

استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت: یک مثال تلخ در دوران حضرت آقا بحث تهاجم فرهنگی است. این بحث ایشان فرمودند ما توانستیم در چند مورد غرب و دشمن را شکست دهیم و یک موضوع بحث تهاجم فرهنگی است. در همان زمان در نظام ما دو نگاه وجود داشت یک نگاه گروهی بودند که بیرون بودن ۲ تار موی یک خانم را تهاجم فرهنگی می دیدند، یک گروه هم گفتند کدام تهاجم فرهنگی؟ که حضرت آقا فرمودند همین که می گویند تهاجم فرهنگی نیست خود این تهاجم است.

وی در ادامه عنوان کرد: حالا این بیانیه که قرار است مقدمه ساز آن ولایت عظمی باشد هم در معرض این خطر است. یکی از چیزهایی که جهان غرب و صهیونیستها بعد از انقلاب اسلامی به دنبال آن بودند این بود که چگونه می شود فرآیند ظهور را عقب انداخت؟ حضرت امام خمینی(ره) می فرمایند: اگر این انقلاب اتفاق نیفتد ظهور حداقل ۳۰۰ سال عقب می افتد.

خسروی در ادامه گفت: برخی گفتند آمریکا به ایران حمله می کند. حضرت امام خمینی فرمودند: آمریکا هیچ وقت به ایران حمله نمی کند و در ادامه با جمله ای تلخ می فرمایند چون بدتر از آمریکا در ایران وجود دارد. از همان لحظه که حضرت آقا بیانیه دادند عملیات اپوزیسیون شروع شده که چه کنیم که به سرانجام نرسد. در بحث پیام می گویند جنس پیام چیست؟ محتوای پیام چیست؟ پیام آور کیست؟ مخاطب پیام کیست؟ حضرت امیرمومنان(ع) می فرمایند: خدا مورد لطف خودش قرار  دهد کسی را که بداند از کجا آمده، در کجا هست و به کجا خواهد رفت.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه مخاطب اصلی این بیانیه جوانها هستند، تصریح کرد: جوانی که مخاطب این بیانیه است باید بداند وارث چیست؟ ۴۰ سال قبل چگونه بوده است؟ الان در کجاست و قرار است به کجا برود؟ چرا حضرت آقا به روحیه انقلابی گری تاکید دارند؟ چون جنس انقلاب ما از جنس رسالت انبیاست.

وی افزود: این انقلاب به جایی می رود که مستضعفین وارث زمین شوند. پس کسانی که وارد این حوزه می شوند باید بدانند جنس این کار رسالت است شغل نیست. تمام کسانی که در این انقلاب عقب ماندند یا دچار ریزش شدند و به غیر انقلابیها تبدیل شدند، اشتباه کردند. تا زمانی که احساس رسالت می کردند عملکردشان درست بود ولی وقتی تبدیل به شغل شد عملکردشان تغییر کرد.

خسروی ادامه داد: بنابراین جوانها باید بدانند رسالت بزرگی بر دوش دارند و خود را باید برای فرآیند بزرگ و جهانی ۴۰ سال دوم آماده کنند.حضرت امام خمینی قبل از پیروزی انقلاب در کتاب جهاد اکبر می فرمایند: خدا کند انسان قبل از اینکه خود را بسازد، جامعه به او روی بیاورد.

استاد دانشگاه در پایان گفت: اما مهمترین رسالتی که جوانان دیروز دارند با نگاه عملیاتی این است که ۴۰ سال تجربه را در ۲ سال در قالب کارگاه های انتقال تجربه خیلی دقیق و تبیین شده به جوانان انتقال دهند تا جوانان 3 سال کار دوره کار آموزی را سپری کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات