۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۰۰۰۶۱
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

مردم با انتخاب غلط در عملکرد بد و ضعیف مسؤولان شریک هستند

مردم با انتخاب غلط در عملکرد بد و ضعیف مسؤولان شریک هستند
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی گفت: مردم هنگام انتخابات باید در انتخاب مسؤول دقت کنند تا شریک عملکرد بد و ضعیف مسؤولان نباشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی استاد حوزه علمیه، امروز در دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: هر کسی از مرحوم حضرت آیت الله بهجت دستور عملی برای تهذیب نفس می‌خواست ایشان همه را به انجام واجبات و ترک محرمات توصیه می کردند.

وی افزود: سرآمد همه دستورات اخلاقی و عرفانی؛ انجام واجبات و ترک محرمات است، انسان با تبعیت و اطاعت از دستورات دین می تواند به رشد و کمال دست یابد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: انسان با مراقبت نفس می تواند حرام الهی را ترک کند و مراقب باشد از او گناه کبیره در رابطه با حق الناس سرنزند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی اظهار داشت: کسانی که به بیت المال دست درازی می‌کنند آنها مدیون ۸۰ میلیون انسان هستند، آنانی که زحمت ۴۰ ساله این انقلاب را برداشته و از کشور گریختند مرتکب گناه کبیره شدند.

وی درباره خوش خیالی بعضی از افراد نسبت به آمریکا، گفت: امروزه در آمریکا ساکنان اصلی این قاره به علت نژاد پرستی بسیار محدود و محصورند، پس چگونه برخی ها انتظار دارند در سایه آمریکا مردم ما به نان و نوا برسند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان در همه اوقات باید درست عمل کند، افزود: برای مثال در زمان انتخابات در انتخاب مسؤول باید دقت شود تا کسی شریک اعمال بد آنان نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی اظهار داشت: انجام واجبات و ترک محرمات را جدی بگیرید. شریعت، حقیقت و طریقت با هم عجین و نزدیک هستند و علت شکست صوفیان در سلوک نادیده گرفتن شریعت بود اما ائمه اطهار(ع) از همان ابتدا مرتکب گناه نشدند و با عمل به شریعت به اوج رسیدند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور فقرا و نیازمندان نباید فراموش شوند بنابراین نباید هیچ عمل خیری را کوچک دید و یا بنده ای را کوچک شمرد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات