۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۶۰۰۴۲۵
استاد حوزه علميه:

خداباوری حلال مشكلات انسان است

خداباوری حلال مشكلات انسان است
استاد حوزه علمیه گفت: خداباوری حلال همه مشکلات انسان است و مشکلات امروز جامعه برای این است که خدا را فراموش کرده ایم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داریوش عشقی ظهر امروز در دوره تقویت آگاهانه دین شناسی فطری در کودکان و نوجوانان که در حوزه علمیه حضرت زینب (س) آران و بیدگل برگزار شد، گفت: همه اتفاقات زندگی براساس تفکراتی است که انسان‌ها دارند.

وی اعتماد به باور‌های ذهنی را عامل موفقیت انسان‌ها دانست و افزود: انسانی که باور داشته باشد می‌تواند کاری را انجام دهد قطعا انجام خواهد داد، اما اگر تصور کند کاری را نمی‌تواند انجام دهد و به انجام کاری باور نداشته باشد موفق نخواهد بود.

حجت الاسلام عشقی مثبت اندیشی را راز و رمز موفقیت انسان‌ها دانست و اظهار داشت: هر اتفاقی در هر موقعیتی و در هر شرایطی برای هر انسانی رخ می‌دهد اگر از همان ابتدا به نکات مثبت آن توجه داشته باشد متوجه خواهد شد دنیا خدای حکیم و عادلی دارد که به هیچکس ظلم نمی‌کند.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید، اگر بندگان من متوجه نعمت‌هایی که به آن‌ها داده ام باشند، نگران نعمت‌هایی که به آن داده نشده نخواهند بودچراکه خداوند در ازای هر نعمتی که نداده است نعمت دیگری را برای بندگان خودش ذخیره کرده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: کسی که این هنر را دارد که بتواند از تاریکترین نقاط زندگی خود نقاط قشنگ آن را استخراج کند، دیدگاهش نسبت به خدا و دنیا مثبت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برخی با وجود داشتن بیماری، اما شکر گزار خدا هستند، یادآور شد: امام سجاد (ع) می‌فرماید اگرانسان می‌دانست در بیماری چه رحمتی است، آرزو می‌کرد همیشه بیمار باشد.

حجت الاسلام عشقی گفت: برخی از اتفاق‌هایی که برای انسان رخ می‌دهد در اختیار خودش نیست و برخی اتفاقات نیز اتفاقات بد و تلخی نیست بلکه ما آن را بد می‌بینیم، از این رو اگرانسان مثبت اندیش باشد همه اتفاقات تلخ زندگی نیز برایش شیرین خواهد بود و یا برعکس اگر انسان منفی گرا باشد همه اتفاقات مثبت زندگی هم برایش منفی خواهد بود.

به گفته وی اگر انسان خدا باور باشد و بداند مدیریت زندگی و هستی او به دست خدا است که اگر یک لحظه اراده خودش را از انسان بردارد زندگی او هیچ ارزشی نخواهد داشت آن زمان است که دیدگاه او نسبت به خدا بیشتر خواهد شد و خداباور خواهد شد.

استاد حوزه علمیه گفت: قدرت و نظارت خدا را باید باور و حکمت خدا را در جان خود نهادینه کرد و عدالت خدا را باور داشت تا همه مشکلات انسان برطرف شود.

به گفته وی، همه مشکلات امروز انسان‌ها برای این است که خدا را باور ندارند، در حالیکه اگر انسان خداباور باشد مشکلات زندگی نیز برایش آسان خواهد بود.

حجت الاسلام عشقی گفت: این فکر و احساس و رفتار و گفتار انسان است که زندگی او را مدیریت می‌کند و هر انسانی در هر شرایطی قرار دارد، شرایطی است که خودش می‌خواسته و به آن رسیده است و به هیچکس دیگر ارتباط ندارد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات