۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۰۰۶۶۲
معاون آموزشی دانشگاه امام صادق:

تمدن اسلامی به معنای جامعیت اسلام در تمامی عرصه‌ها است + فیلم

تمدن اسلامی به معنای جامعیت اسلام در تمامی عرصه‌ها است + فیلم
استاد دانشگاه گفت: وقتی حرف از تمدن اسلامی به میان می آید یعنی دین برای تمام عرصه ها حرف برای گفتن دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر گودرزی معاون آموزشی دانشگاه امام صادق(ع) عصر یکشبه در پيش رويداد همايش بين المللي جهان اسلام و تمدن اسلامي افق ١٤٠٤ در تالار آیت الله مهدوی کنی به ایراد سخنرانی پرداخت و خاطرنشان کرد: وقتی حرف از تمدن اسلامی به میان می آید یعنی دین برای تمام عرصه ها حرف برای گفتن دارد و زمانی که سخن از جهان اسلام می شود اشاره به کشورهای اسلامی و دولت و حکومت اسلامی ندارد بلکه مراد نگاه تمدنی به آینده جهان اسلام است.

وی در ادامه افزود: در راستای تشکیل تمدن اسلامی ما از متدلوژی های تجربی و سناریو و مکانیزم های مرسوم را پیگیری نمی کنیم بلکه قصد داریم در دانشگاه امام صادق(ع) پیرو سخنان جدید، متد و سبک و سیاق جدیدی را دنبال کنیم.

استاد دانشگاه با اشاره به گزاره های پیش روی جهان اسلام خاطرنشان کرد: موضوعات اساسی در جهان اسلام سرخوردگی و سازش در برخی مناطق، سرمستی توأم با تحیر و بی تفاوتی در بعض دیگر و البته سر زندگی که جریان مقاومت است در بعض جغرافیای اسلامی است که موضوعات رایج در جهان اسلام و گزاره های پیش رو باید در راستای تشکیل تمدن اسلامی به کار بسته شود.

سه عامل اصلی و آسیب های تشکیل تمدن اسلامی

وی با اشاره به سه آسیب جدی که تمدن اسلامی را تهدید می کند اشاره کرد: نا امیدی، ناکارآمدی و غرور سه عاملی است که در راستای تحقق تمدن اسلامی می تواند تهدید جدی برای شکل گیری این عملیات باشد.

گودرزی تاکید کرد: آینده جهان اسلام اگر می خواهد به آینده پژوهی و تمدن سازی گرایش داشته باشد ضمن بهره مندی از تکنیک های محتوای دقیق و استقاده از روایتگری موثر باید در موضوعاتی مثل مهدویت پیش قدم باشد.

استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت تامل و تحقیق بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بيانيه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد نوع عملیاتی از روایتگری آینده جهان اسلام بود و اگر بتوانیم آن را تبیین کنیم از بسیاری از آسیب ها در امان خواهیم بود./811/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات