۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۶۰۰۸۰۸
استاد حوزه علمیه:

نگاه با محبت به پدر و مادر عبادت است

نگاه با محبت به پدر و مادر عبادت است
استاد حوزه علمیه به جایگاه پدر و مادر اشاره کرد و گفت: جایگاه و قدر و منزلت پدر و مادر در اسلام به اندازه‌ای بالا است که حتی نگاه با محبت به پدر و مادر عبادت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسین توسلی دوشنبه شب در مسجد جامع خاتم الانبیا در سلسله نشست‌های بصیرتی اخلاقی با موضوع جایگاه پدر و مادر در کلام ائمه معصومین (س)، گفت: کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد سبب خشنودی خدا شده و غضب الهی از او دور شده و دری از در‌های جهنم به روی او بسته می‌شود.

وی با اشاره به روایات متعدد ریزش رحمت در ماه رجب افزود: بندگان خدا در این ماه باید خود را در معرض ریزش رحمت الهی قرار دهند از این رو یکی از از آداب و اذکاری که به آن توصیه شده است استغفار زیاد در این ماه است.

حجت الاسلام توسلی ادامه داد: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، ماه رجب ماه استغفار امت من است و در این ماه خیلی زیاد استغفار کنید و دست خود را در دست اولیا بگذارید و وارد این راه شوید که این ماه بهترین ماه است تا بنده خود را بسازد.

وی ماه رجب را ماه اولیای خدا دانست و گفت: پیامبر اکرم (ص) ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ما من است و ماه رمضان ماه امت من است از این رو ماه رجب ماه معرفت شناسی و استغفار و مناجات و ذکر و دعا و خلوت بندگان صالح خدا با رب العالمین است.

وی در ادامه به جایگاه پدر و مادر در کلام ائمه معصومین (س) اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید، خدمت به پدر و مادر نشانه شناخت بنده خدا است چرا که هیچ عبادتی زودتر از رعایت حرمت پدر ومادر مسلمان به خاطر خدا انسان را به رضایت خدا نمی‌رساند.

استاد حوزه علمیه افزود: پیامبر اکرم (ص) نیز می‌فرماید، کسی که پدر و مادر خودش را خشنود کند خدا را خشنود کرده است و کسی که پدر و مادر خود را به خشم بیاورد در واقع خدا را به خشم آورده است.

حجت الاسلام توسلی با اشاره به اینکه جایگاه و قدر و منزلت پدر و مادر در اسلام به اندازه‌ای بالا است که حتی نگاه با محبت به پدر و مادر عبادت است، گفت: وجود پدر و مادر فرصتی بزرگ برای فرزندان است تا با محبت و نیکی به آن‌ها رضایت الهی را به دست آورند.

وی افزود: اگر سفارشات اسلام را با آنچه در فرهنگ غرب است مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد فرهنگ غرب مبلغ خودخواهی و خودپرستی انسان است و احترام به پدر و مادر به این معنی جایگاهی ندارد./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات