۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۶۰۱۳۶۴
مدیرکل تحقیق و حسابرسی سازمان اوقاف:

سال ۹۸ اداره موقوفات به مردم واگذار می‌شود

سال ۹۸ اداره موقوفات به مردم واگذار می‌شود
حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه سال ۹۸ اداره موقوفات به مردم واگذار می‌شود، گفت: این واگذاری نقش نظارتی سازمان بر موقوفات را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد شرفحانی مدیرکل تحقیق و حسابرسی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های جدید اداره کل تحقیق و حسابرسی سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت و گفت: از قوانین مهم سازمان اوقاف و امور خیریه اداره کردن موقوفات فاقد متولی و یا مجهول التولیه است که براساس ماده 5 سازمان اوقاف می توان برای سامان بخشیدن به این موقوفات از اشخاص متدین و معروف به امانت بهره برد.

وی افزود: سازمان اوقاف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نهایت تلاش خود را در اداره موقوفات انجام داده است و اداره اماکن و بقاع متبرکه را نیز به صورت امین به انجام رسانده است.

حجت‌الاسلام شرفحانی بیان داشت: یکی از سیاست های مهم در دوره جدید مدیریت سازمان اوقاف استفاده از ظرفیت مردمی برای اداره موقوفات است تا به این وسیله تصدی گری سازمان اوقاف کاهش یافته و نقش نظارتی این سازمان افزایش یابد.

مدیرکل تحقیق و حسابرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تعیین هیات امنا و یا امین برای موقوفات کم درآمد و یا فاقد درآمد خبر داد و گفت: هدف از این اقدام افزایش مشارکت مردمی در اداره موقوفات و ترویج فرهنگ وقف بوده است.

وی ادامه داد: بنابراین از سیاست های اصلی اوقاف در سال 1398 معرفی هیات امنا موقوفات خواهد بود تا از این طریق با اعتماد مردم به سنت حسنه وقف و عایدات تقویت شده و مردم خود از موقوفات صیانت و حفاظت کنند و سازمان اوقاف بتواند صرفا بعد نظارتی خود را تقویت کند.

حجت‌الاسلام شرفحانی با اشاره به اینکه در سال 98 اداره موقوفات به مردم واگذار می شود، بیان داشت: آبادانی موقوفات و وصول مطالبات، تنظیم و‌ تجدید قراردادهای موقوفات، حفظ املاک و اموال موقوفه، جذب سرمایه گذاری موقوفه، احقاق حقوق موقوفه، شناسایی و ثبیت مالکیت موقوفه، بالا بردن بهره وری موقوفات و افزایش درآمد آنها از جمله دستورالعمل‌ها و احکامی است که هیات امنا و امینان دنبال خواهند کرد.

خاطرنشان می شود در پایان این نشست حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور در جمع خبرنگاران از زحمات یک ساله آنان تقدیر کرد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات