۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۰۱۸۸۴

هشدار نماینده آیت الله سیستانی نسبت به انحراف جوانان

هشدار نماینده آیت الله سیستانی نسبت به انحراف جوانان
نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا در دیدار با مبلغان بین الملل گفت: مبلغان باید جوانان را از انحرافات موجود حفظ کنند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا در دیدار با جمعی از مبلغان بین الملل، وظیفه مبلغان در دوران کنونی را بسیار سنگین و بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: دشمنان درپی انحراف جوانان و تشویش اذهان هستند.

وی به اقدام برخی در بازنگری در احکام شرعی ثابت در قرآن و سنت واکنش نشان داد و افزود: التزام به توصیه و برنامه های که مراجع ترسیم می کنند، ضامن حفظ افکار صحیح مستمر در سالیان سال است.

حجت الاسلام کشمیری تصریح کرد: کسانی که ادعای علم دارند و درپی کنکاش در برخی از اصول دین هستند باید سوالات خود را از دفتر حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف استفتاء کنند.

وی بر ضرورت التزام به فتواهای مراجع عظام تقلید که اجتهاد آنان از سوی مراجع عظام دیگر و حوزه های علمیه ثابت شده است، تاکید کرد و بیان داشت: مبلغان نباید وارد مسائل جزئی تقلید شوند و باید فقط شرائط کلی تقلید که در رساله های عملی مراجع عظام تقلید موجود است را برای مخاطبان تبیین کنند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا خواستار تحقیق و بررسی مشکلات مردم و ارائه راه کارهای مناسب و در راستای توصیه های مراجع تقلید شد و گفت: با استفاده از امکانات و تکنولوژی های ارتباطی موجود می تواند تفکرات و اندیشه های صحیح برگرفته از مکتب اهل بیت (علیهم السلام) در زمینه های مختلف اعم از فقهی و عقیدتی را تبلیغ کرد.

وی تلاوت قرآن کریم و مداومت بر خواندن ادعیه وارده از سوی ائمه معصومین(علیهم السلام) را مهم توصیف کرد و عنوان داشت که این گونه اقدامات موجب تزکیه نفس و و تربیت بر اساس اخلاق اهل بیت (علیهم السلام) می شود.

حجت الاسلام کشمیری ادامه داد: برنامه ریزی برای تشرف جوانان جهت زیارت آستان های مقدس، حوزه های علمیه و مراجع تقلید اثر بسیار در حفظ عقیده و مذهب دارد.

ارسال نظرات