۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۰۲۰۷۴
کوبا:

تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا غیرقانونی و امپریالیستی است

تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا غیرقانونی و امپریالیستی است
رییس‌جمهور کوبا تحریم‌های آمریکا علیه ۳۴ کشتی ونزوئلایی و دو شرکت همکار نفتی کوبا را محکوم کرد و این تحریم‌ها را «امپریالیستی» خواند.

«میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا و شرکت‌های کشتیرانی همکار کوبا را محکوم کرد و این اقدام واشنگتن را «امپریالیستی» و «غیرقانونی» خوانده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، به دنبال اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا میگل دیاز کانل در  حساب توییتری خود نوشت: «ایالات متحده علیه کشتی‌ها و شرکت‌هایی که بین کوبا و ونزوئلا نفت منتقل می‌کردند، تحریم‌هایی اعمال کرد در حالی که انتقال نفت یک اقدام قانونی است».

رییس‌جمهور کوبا با تاکید بر غیرقانونی بودن تحریم‌های آمریکا افزود: «این اقدامات (آمریکا) یک اقدام فراسرزمینی، دخالت (در امور داخلی دیگر کشورها) و امپریالیستی است».

وزارت خارجه کوبا هم در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن شدید تحریم‌های آمریکا اعلام کرد که دولت ونزوئلا به روشی قانونی و مقتضی به این تحریم‌ها پاسخ خواهد داد.

«مایک پنس» معاون رییس‌جمهور آمریکا روز گذشته در ادامه حمایت‌های این کشور از رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، از تحریم علیه ۳۴ کشتی شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا و دو شرکت که نفت این کشور را به کوبا حمل می‌کردند، خبر داد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه «درباره ونزوئلا همه گزینه‌ها روی میز هستند» مواضع مداخله‌جویانه آمریکا را تکرار کرد و بر لزوم کنار رفتن «نیکلاس مادورو» از ریاست جمهوری ونزوئلا تاکید کرد.

ارسال نظرات