۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۰۲۱۶۷
امام جمعه همدان تشریح کرد؛

نقش حوزه علمیه خواهران در هدایت گری جامعه

نقش حوزه علمیه خواهران در هدایت گری جامعه
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: خواهران طلبه در هدایت گری و تربیت جامعه دارای نقش موثری هستند که شاید آقایان نتوانند در این زمینه به خوبی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امام جمعه همدان صبح امروز در دیدار مدیران حوزه علمیه خواهران استان همدان با اشاره به ظرفیت حوزه های علمیه خواهران یادآور شد: بنده در سطوح مختلفی در حوزه های خواهران تدریس کرده ام و با مشکلات و ظرفیت های موجود به خوبی آشنایی دارم.

وی افزود: توانمندی های بعضی از خواهران طلبه و حاضر در حوزه های علمیه به مراتب بیشتر از برخی از برادران است و باید چاره ای اندیشیده شود تا از این ظرفیت ها به بهترین نحو استفاده شود.

امام جمعه همدان با بیان این که حوزه خواهران دارای توانمندی های بالایی است اظهار داشت: خواهران حوزوی از لحاظ علمی بسیار قوی هستند و بنده بسیار غصه می خورم که برخی از محدودیت ها اجازه بروز و ظهور این توانایی ها را نمی دهد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که همدان به عنوان دارالمومین و دارالمجاهدین شناخته می شود و از قدیم هم همین طور بوده است از این رو باید برای تقویت حوزه های علمیه با تمام وجود به میدان بیاییم و تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نقش حوزه های خواهران در جامعه را بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: خواهران در هدایت گری و تربیت جامعه دارای نقش موثری هستند که شاید آقایان نتوانند در این زمینه به خوبی عمل کنند.

وی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با برقراری تعاملات خوبی در استان از این ظرفیت ها و توانایی در استان و در جامعه بهره مند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر لزوم توسعه کمی و کیفی حوزه علمیه خواهران خاطر نشان کرد: توجه به خروجی های حوزه و مدیریت آن ها از اصلی ترین اولویت های امروز جامعه حوزوی است.

وی ادامه داد: طلاب اگر در زمان تحصیل احساس کنند که در آینده از علم و توانایی آنها استفاده می شود مطمئنا برای ادامه تحصیل و حضور در حوزه دارای انگیزه بیشتری خواهند بود.

امام جمعه همدان در پایان یادآور شد: باید شرایطی در استان فراهم کنیم که از این ظرفیت ها استفاده شود و یکی از این کارها برقرار کردن کلاس های سطح چهار است که در اولین فرصت باید به دنبال تحقق آن باشیم./979/پ210/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات