۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۰۲۵۹۵

گزارشی از فعالیت های کانون خادم یاری زیر سایه خورشید خوزستان برای سیل زدگان

گزارشی از فعالیت های کانون خادم یاری زیر سایه خورشید خوزستان برای سیل زدگان
مسؤول کانون خادم یاری زیر سایه خورشید خوزستان به تشریح فعالیت های این کانون برای کمک رسانی به سیل زده ها پرداخت.
حجت الاسلام مهدی شکوه نیا، مسؤول کانون خادم یاری زیر سایه خورشید خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه در کمک رسانی به سیل زدگان خوزستانی یک تیم تأسیساتی از اعضای کانون برای راه اندازی حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی اردوگاه‌های سیل زدگان تشکیل و تاکنون مشغول خدمت رسانی است، اظهار داشت: پخت و پز غذا نیز از دیگر فعالیت‌های کانون خادم یاری است که در این باره و از روز شنبه (۱۷ فروردین ماه) تا به امروز به همت مردم و خیران روزانه ۲ هزار پرس غذا تهیه و در میان سیل زدگان توزیع می‌گردد.

مسؤول کانون خادم یاری زیر سایه خورشید خوزستان تهیه وسایل بهداشتی و نیاز‌های بانوان و کودکان را دیگر محور فعالیت اعضای ستاد برشمرد و گفت: در این باره ۱۲ روستا در حمیدیه و برخی روستا‌های سوسنگرد شناسایی و شیر خشک کودکان و وسایل مورد نیاز بانوان را ارسال کردیم تا سیل زدگان از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشند.

حجت الاسلام شکوه نیا بیان داشت: جمع آوری کمک‌های مردمی محور دیگر فعالیت‌ها است که در این باره اعضا شبانه روز در مسجد حضور داشته و آماده جمع آوری کمک‌ها هستند و پس از دریافت، کمک‌ها از سوی خواهران عضو کانون بسته بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ تا ۱۰۰ برادر هم اکنون در زمینه جمع آوری کمک‌های مردمی و پخت غذا با همکاری دارند، ادامه داد: از این تعداد ۱۰ طلبه حضور دارند ضمن اینکه ۳۰ تا ۴۰ خواهر نیز به تفکیک و بسته بندی لباس‌های اهدایی و وسایل بهداشتی می‌پردازند.

مسؤول کانون خادم یاری زیر سایه خورشید خوزستان با اشاره به بازدید صورت گرفته از مناطق سیل زده تصریح کرد: پرداخت غرامت نخستین خواسته سیل زدگان است؛ از سوی دیگر با وجود فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، همه مردم هوشیار بوده هر سخنی را نمی‌پذیرند و به شدت از مسؤولان به علت عدم کنترل شرایط و اقدام به موقع گله‌مند هستند.

حجت الاسلام شکوه نیا پرداخت خسارت زیر آب رفتن زمین‌های کشاورزی، رسیدگی سریع در تأمین علوفه دام ها، توجه به مسائل بهداشتی در اردوگاه‌ها را از دیگر خواسته سیل زده‌ها ذکر کرد.

وی با اشاره به همکاری گروه‌های جهادی کانون در ترمیم سیل بند‌ها و جابجایی سیل زدگان خاطرنشان کرد: روز گذشته ۱۵۰ نفر برای ترمیم سیل بند‌ها به عین دو اعزام شدند ضمن اینکه نخستین گروه جهادی ما در همان ساعات اولیه سیل در منطقه بامدژ حضور پیدا کرد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات