۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۶۰۳۲۴۲
رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی تأکید کرد؛

برخورد با مقصرین خسارت‌های سیل در خراسان شمالی

برخورد با مقصرین خسارت‌های سیل در خراسان شمالی
رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با تأکید بر برخورد با مقصرین خسارت‌های سیل در استان، گفت: با تساهل و تسامح دستگاه‌های مسؤول در جریان سیل استان برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در جمع مسؤولان قضایی استان، با تشریح برخی از فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه قضایی خراسان شمالی در مدیریت بحران سیل استان، اظهار داشت: با اهمال‌کاری و قصور برخی دستگاه‌های مسؤول در جریان خسارت‌های سیل اخیر استان برخورد می‌کنیم.

وی افزود: به‌طور یقین قصور و کوتاهی دستگاه‌های مسؤول خسارت‌ها و بحران‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی را افزایش می‌دهد که در صورت احراز کوتاهی و کم‌کاری با دستگاه‌های مربوطه برخورد می‌کنیم.

حجت‌الاسلام جعفری اضافه کرد: با یک گزارش میدانی متوجه می‌شویم که برخی از مسئولان ازنظر توجه به زیرساخت‌ها، رعایت اصول و موازین فنی و مهندسی در حین اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی وجدان کاری را در نظر نگرفته و عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند.

وی ادامه داد: باعث تأسف است که برخی از مسؤولانی که باهدف خدمت به ایران اسلامی پادررکاب عمل گذاشته‌اند در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها وجدان خود را کنار گذاشته و با فریب‌کاری و اهمال طرح‌ها را سمبل کرده‌اند.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مناطق سیل‌زده استان، تصریح کرد: درنتیجه بازدیدهای صورت گرفته و گفت‌وگو با اهالی روستاهای سیل‌زده قصور و کوتاهی در مدیریت صحیح و شایسته مدیریت سیلاب‌ها کاملاً محرز و مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه برخی رودخانه‌ها نزدیک به نیم‌قرن به حال خود رهاشده و هیچ‌گونه نظارت و مدیریتی بر آن‌ها نشده به‌طوری‌که این رودخانه‌ها به جزیره‌ای کوچک و به انباری از مصالح رودخانه‌ای تبدیل‌شده است، نمونه بارز تساهل و تسامح دستگاه‌های مربوطه است.

حجت‌الاسلام جعفری در ادامه افزود: البته بیشتر دستگاه‌های مسؤول و اجرایی استان با دلسوزی و خدمت خالصانه خود در تمام مواقع و به‌ویژه در مواقع بحرانی نظیر سیل و زلزله نیت خالصانه خود را آشکار کرده‌اند که نباید نادیده گرفته شود.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی و مسؤولان ذی‌ربط در مدیریت سیل استان ازجمله استاندار خراسان شمالی، گفت: زحمات شبانه‌روزی این عزیزان قابل‌تقدیر است؛ به‌طوری‌که بین دستگاه‌های خادم و مخلص و دستگاه‌های فریب‌کار فرقی بین زمین تا آسمان است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات