۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۰۴۳۲۸
حجت الاسلام افتخاری:

برای تعامل با انسان‌ها باید به کُنه شخصیت آنها پی برد + فیلم

برای تعامل با انسان‌ها باید به کُنه شخصیت آنها پی برد + فیلم
استاد حوزه علمیه گفت: انسان موجودی اجتماعی است که برای ارتباط و تعامل باید به شخصیت آنها پی ببریم، تا ضمن آشنایی با شخصیت شان درگیر آسیب نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام افتخاری مدیر حوزه علمیه دارالحکمه و مدرس جامعه شناسی اسلامی ظهر امروز در جمع دانش پژوهان موسسه حوزوی تخصصی تبلیغ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: برای شناخت انسان ها باید به معرفت لایه های پنهانی و درونی آنها پی برد و برای تعامل با آنها باید حتما آنها را شناخت و در برخورد با آنها به کار بست.

وی تاکید کرد: شناخت و استنساخ شخصیت ها بر اساس انرژی، فهم مسائل و رفتار و تصمیم گیری نهایی افراد به دست آمده و باید به کار گرفته شود.

اولین قدم برای شناخت انسانها، شناخت انرژی آنان است

حجت الاسلام افتخاری ابراز کرد: اولین قدم برای شناخت شخصیت انسانها شناخت انرژی افراد است و حال آنکه انرژی افراد متفاوت است.

وی ادامه داد: برخی افراد برونگرا هستند و باید در جمع حضور پیدا کنند و علاقه مند به فضاهای اجتماعی هستند و نمو و رشد آنها بسته به اجتماع است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به شخصیت افراد درونگرا ابراز داشت: این افراد باید در حاشیه و در سکوت مطلق بوده تا به آرامش خاطر برسند و بتوانند به فعالیت خود بپردازند.

نحوه تصمیم گیری و درک مسائل در شخصیت های متفاوت، متغیر است

حجت الاسلام افتخاری خاطرنشان کرد: فهم و درک افراد متفاوت است، برخی حسی لمسی هستند و نسبت به جزئیات بسیار حساس اند و واکنش نشان می دهند برخلاف آنها برخی افراد هستند که چارچوب و ارتباط منطقی و کلی اهمیت ویژه ای در نزد آنان برخوردار هستند.

وی در پایان با اشاره به نحوه تصمیم گیری و انتخاب افراد گفت: برخی افراد با توجه به تفکر منطقی و دارای چارچوب و با رعایت جوانب و ساحات مختلف تصمیم می گیرند و گروهی دیگر برخلاف آنها برخی کاملا انعطاف پذیر و حاضر به عوض کردن قاعده و چارچوب هایشان هستند./۸۱۱/پ203/ب1

تعداد بازدید : 8
محرمی محرمی
ارسال نظرات