۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۰۴۴۴۳

هشدار حماس نسبت به حضور رژیم صهیونیستی در امارات

هشدار حماس نسبت به حضور رژیم صهیونیستی در امارات
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به خبر مشارکت یک هیأت صهیونیستی در نمایشگاهی در دبی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش حماس، مشارکت هیأت صهیونیستی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی را «تحولی خطرناک» توصیف کرد و از امارات خواست از ورود به آن اجتناب کند.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «مشارکت هیأت اسرائیلی در نمایشگاه بین‌المللی دبی تحولی خطرناک است و از دولت امارات می‌خواهیم که از افتادن در این ورطه اجتناب کند چرا که این امر تشویقی برای ارتکاب جنایت‌های اسرائیلی و تباه کردن حقوق امت و نقض مصوبات اجلاس تونس است».

 

رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه(دیروز) اعلام کرد که هیأت این رژیم در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی شرکت خواهد کرد. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این امر را نشانه بهبود جایگاه این رژیم در منطقه خلیج‌فارس دانسته است.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی قرار است در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ افتتاح شود و تا آوریل ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

روند عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اخیرا شدت بیشتری گرفته و تا کنون چند هیأت ورزشی و غیره در برخی مناسبت‌ها در کشورهای عربی از جمله امارات شرکت کرده‌اند و گذشته از آن اخیرا دیدارهایی بین مقامات اماراتی و صهیونیستی برگزار شده است.

نمایشگاه جهانی، اکسپو جهانی که به اختصار اکسپو نامیده می‌شود نمایشگاهی بین المللی و بسیار معتبر و مشهور است که هر چند سال یک بار برای نمایش و ارائه دستاوردهای ملل مختلف برگزار می‌شود. این نمایشگاه جهانی اولین بار در سال ۱۸۴۴ در پاریس برگزار شد و از آن پس به یک رسم همیشگی و دائمی تبدیل شد. اهمیت این نمایشگاه برای کشورها به اندازه‌ای زیاد است که بعد از مسابقات جام جهانی فوتبال و بازی‌های المپیک، سومین رویداد مهم بین‌المللی دنیا محسوب می‌شود. از این رو گاهی آن را المپیک فرهنگ ملل هم می‌نامند. نمایشگاه جهانی زیر نظر موسسه بین‌المللی نمایشگاه‌ها (Le Bureau international des expositions) که در شهر پاریس قرار گرفته برگزار می شود. آخرین نمایشگاه در سال ۲۰۱۷ و در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد و برای دور بعد نمایشگاه‌ها که در سال ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد دبی به عنوان میزبان انتخاب شده است./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات