۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۰۴۴۸۸

60 زخمی از جمله 4 زن و 12 کودک در راهپیمایی حق‌ بازگشت غزه

60 زخمی از جمله 4 زن و 12 کودک در راهپیمایی حق‌ بازگشت غزه
رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به شرکت کنندگان در پنجاه و هفتمین راهپیمایی حق بازگشت غزه، منجر به زخمی‌ شدن ده‌ها نفر از آن‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه‌های فلسطینی از زخمی شدن شمار زیادی از فلسطینیان ساکن نوار غزه در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی در راهپیمایی امروز خبر دادند.

خبرگزاری صفای فلسطین به نقل از منابع بیمارستانی شامگاه جمعه گزارش داد که در حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به پنجاه و هفتمین راهپیمایی حق بازگشت و شکست محاصره غزه، ۶۰ نفر زخمی شده‌اند که چهار تن از آن‌ها زن و ۱۲ تن دیگر کودک بودند.

نظامیان رژیم اشغالگر قدس در راهپیمایی امروز به سمت افراد شرکت کننده در این راهپیمایی شلیک و گاز اشک‌آور پرتاب کرده‌اند.

راهپیمایی‌های بزرگ حق بازگشت و شکست محاصره غزه که ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در پی اعتراض فلسطینیان به اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر فلسطینی آغاز شد و چند هفته پیش،‌ وارد دومین سال خود شد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت نوار غزه، بیش از ۲۷۲ نفر در این راهپیمایی‌ها تاکنون شهید و بیش از ۲۵ هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.

شکست محاصره غزه که از سال ۲۰۰۷ ادامه دارد، لغو تصمیمات اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مورد قدس و از همه مهمتر لغو طرح ادعایی این کشور برای صلح بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها موسوم به «معامله قرن» که گفته می‌شود به دنبال ممانعت از بازگشت آوارگان فلسطینی (تقریبا ۶ میلیون نفر) به سرزمین‌های خود و اسکان آنها در «وطنی جایگزین» است، از جمله اهداف راهپیمایی‌های غزه است./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات