۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۰۴۷۶۳
آیت الله امامی کاشانی:

دشمن به دنبال زشت جلوه دادن ایران اسلامی است

دشمن به دنبال زشت جلوه دادن ایران اسلامی است
امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن به دنبال زشت جلوه دادن ایران اسلامی است و تروریست اعلام کردن سپاه مصوبه دروغی است که خود آمریکایی‌ها نیز می‌دانند چه دروغ بزرگی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله محمد امامی کاشانی صبح امروز در نخستین کنگره ملی نماز با رویکرد پژوهش‌های میدانی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به آیه ۴۱ سوره عنکبوت، گفت: کسانی که از خدا دور هستند خانه‌ای عنکبوتی می‌سازند که با یک نسیم و حرکت ویران می‌شود.

وی افزود: کسی که خداباور نیست و از خدا دور می‌شود به مرحله‌ای می‌رسد که برای خود خانه‌ای از جنس عنکبوت که هیچ پایه و اساسی ندارد و سست بنیان است، می‌سازد.

آیت الله امامی کاشانی اعلام دین و برپایی نماز را دو وظیفه مهم پیامبر اکرم (ص) دانست و با اشاره به اینکه اقم الصلاه تکلیف دوم پیامبراکرم (ص) است و اقامه نماز عمل پیامبر است، گفت: نماز به عنوان رکن دوم برای پیامبر و تبیین دین اسلام است.

امام جمعه موقت تهران همچنین نماز را پایه و اساس دین و سبب زنده شدن ایدئولوژی دانست و اظهار داشت: نماز سبب احیای توحید و نبوت همه اخلاقیات انسانی است و تمام ارزش‌ها ایدئولوژی را در خود جای داده است.

آیت الله امامی کاشانی در ادامه با اشاره به اینکه نماز انسان را از فحشا و منکر دور می‌کند، گفت: هرچند نماز سد راه فحشا و منکر است، اما یاد خدا از نماز بالاتر است.

وی در ادامه به انواع نفوذ‌های فرهنگی دشمن اشاره کرد و با بیان اینکه امروز دشمن از راه نفوذ فرهنگی وارد شده است، ابراز کرد: دشمن امروز به دنبال زشت جلوه دادن انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است و تروریست اعلام کردن سپاه مصوبه دروغی است که خود آمریکایی‌ها نیز می‌دانند چه دروغ بزرگی است.

امام جمعه موقت تهران افزود: اعلام تروریستی سپاه از سوی ترامپ به دلیل ترس و وحشت آن‌ها از انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران و برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ ناب اسلام به جهان است.

آیت الله امامی کاشانی اظهار داشت: در حالیکه دشمن با تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال زشت جلوه دادن چهره ایران اسلامی است، اما همه دنیا می‌دانند این چند نفر اراذل و اوباش یعنی مثلت شوم صهیونیست و عربستان و آمریکا، خود تولید کننده تروریست در جهان هستند.

وی افزود: امروز معنویت حلقه مفقوده دنیا است و دنیا به لحاظ دین و دیانت دستش خالی است و برای همین است که فعالیت‌های ضد دینی علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهد تشیع شدت گرفته است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نماز نوری است که در زندگی مردم باید بدرخشد، ادامه داد: در چنین شرایطی که دین مورد هجمه همه جانبه دشمن قرار گرفته است اساتید دانشگاه تکلیف دارند تا وارد میدان تبلیغ و ترویج نماز شده و خود در صف نخست نماز جماعت مسجد و دانشگاه قرار داشته باشند.

به گفته وی، اگر معنویت نماز و ارزش جهاد معنوی نماز توسط اساتید دانشگاه برای دانشجویان بیان شود که چه ارزش و فضیلتی در زندگی و آرامش انسان دارد متوجه خواهند شد که توجه به خدا و الا بذکر الله تطمئن القلوب است که آرامش و لذت معنوی را به دنبال دارد.

ابراهیم کوچکی رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز گفت: نماز ذکر خدا و ستون و پایه دین اسلام است و از بزرگان خود یاد گرفته ایم قلب انسان با ذکر خدا آرام می‌شودو هرچقدر از ذکر خدا و یاد خدا و اقامه نماز دور می‌شویم فساد و فحشا نیز در جامعه زیادتر می‌شود.

وی مهترین دلیل مشکلات امروز جامعه را عدم توجه به فریضه واجب نماز در جامعه دانست و اظهار داشت: یکی از انواع امر به معروف‌ها ونهی از منکر‌ها نماز است که این فریضه را باید از خانه و فامیل و دوستان و دانشجویان در دانشگاه آغاز کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع) هنگام اقامه نماز به شهادت رسیدند گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید شفاعت من شامل کسانی که نماز را شبک بشمارند نخواهد شد.

لازم به ذکر است نخستین کنگره یک روزه ملی نماز با رویکرد پژوهش‌های میدانی همراه با رونمایی از کتاب شهداي امنيت و ارائه پژوهش‌های میدانی انجام شده در حوزه نماز با حضور آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، خانواده معظم شهدا، اساتید و دانشجویان دانشگاه و با همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات