۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۰۴۸۴۴
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

پذیرفتن ولایت الله همراه با آزمون‌های سخت است

پذیرفتن ولایت الله همراه با آزمون‌های سخت است
حجت الاسلام شاه فضل گفت: انسان‌هایی که در تحت ولایت خدا قرار می‌گیرند و ولایت الله را می‌پذیرند هر چقدر جلوتر می‌روند در آزمون‌های سخت‌تر و شرایط سخت تری قرار می‌گیرند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل دوشنبه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد در ادامه تفسیر آیه ۴۴ سوره کهف، گفت: در آیات قبل خداوند داستان کسی که باغی داشت و تصور نمی‌کرد نابودی و قیامتی وجود باشد باغ او در آتش نابود شد تا به او ثابت شود دنیا قابل اعتماد نیست و نابودی انسان و اموال انسان در هر لحظه امکان پذیر است.

وی افزود: در این آیه خداوند می‌فرماید، ‹‹هُنالِکَ الْوَلایَةُ لِلَّهِ الْحَقِّ هُوَ خَیْرٌ ثَواباً وَ خَیْرٌ عُقْباً›› ولایت تنها برای خدا و خدایی است که حق است و ثواب و پاداش بهتری می‌دهد و عاقبت و سرانجام بهتری را برای انسان‌ها رقم می‌زند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در آیه سوم آیه الکرسی می‌فرماید، خداوند ولی و سرپرست مومنین است و در آیاتی دیگر می‌فرماید خداوند ولایت انسانه‌های صالح را برعهده می‌گیرد و اگر انسان ولایت خدا را بپذیرد و برنامه‌های زندگی خود را براساس ولایت خدا قرار دهد رستگاراست.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ابراز کرد: همانگونه که کودکی به پدر خود اعتماد دارد و به او تکیه دارد اگر انسان چنین حالتی را نسبت به خدا داشته باشد و تنها به خدا تکیه کند و تحت ولایت خدا باشد و مشکلات خود را با خدا در میان بگذارد و تا آخر عمر تحت پوشش ولایت خدا باشد و با خدا باقی بماند رستگار است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: مشکل امروز انسان این است تا زمانی که به خدا نیاز دارد به یاد خدا است و از او کمک می‌خواهد، اما همینکه که به پست و مقام و نام و نان و شهرت و ثروت و قدرت رسید خدا را رها می‌کند و فراموش می‌کند و از تحت ولایت خدا خارج و تحت ولایت شیطان قرار می‌گیرید.

وی افزود: قبول ولایت الله از سوی انسان در هر شرایطی مهم است، از این رو ولایت را خداوند در در دو جمله زیبا ‹‹ایّاکَ نَعْبُدُ وَ اِیّاکَ نَسْتَعین›› در سوره حمد بیان کرده است که خدایا تحت فرمان تو قرار دارم و از تو هم کمک می‌خواهم.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: اگر در کار‌های انسان، ‹‹ایّاکَ نَعْبُدُ›› وجود نداشته باشد از ولایت الله خارج شده است و اگر به هر دلیلی نتواند از خدا کمک بگیرد به سراغ غیرخدا می‌رود و از راهی که خدا دوست ندارد مشکل خودش را حل کند چنین فردی از ولایت الله خارج شده است.

وی بیان کرد: کسی که ‹‹ایّاکَ نَعْبُدُ وَ اِیّاکَ نَسْتَعین›› راگفت اینگونه نیست همینکه در لیست ایاک نعبد‌ها ثبت نام کرد بلافاصله پذیرفته شود و هیچ مشکلی نداشته باشد بلکه باید از فیلتر‌ها و آزمون‌های سخت و متعددی عبور کند تا در زمره ایاک نعبد‌ها قرار بگیرد و پذیرفته شود.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: کسی که ولایت خدا را پذیرفت اگر در شرایطی سختی هم قرار بگیرد و در آزمون‌های سختی قرار گرفت نباید از دایره الله خارج شود.

وی افزود: انسان‌هایی که در تحت ولایت خدا قرار می‌گیرند و ولایت الله را می‌پذیرند هر چقدر جلوتر می‌روند در آزمون‌های سخت‌تر و شرایط سخت تری قرار می‌گیرند، از این رو اگر شخصی در زندگی خود هیچ سختی و مشکلی احساس نمی‌کند خیلی خوشحال نباشد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: پیامبر اکرم (ص) که بالاترین شخصیت انسانی است می‌فرماید، هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد و این در حالی است که پیامبر محبوب‌ترین انسان‌ها نزد خدا است و یا فاطمه زهرا (س) می‌فرماید به اندازه‌ای مصیبت به من وارد شد که اگر به روز وارد می‌شد تبدیل به شب می‌شد.

وی افزود: کسی که درمسیر ولایت الله قرار گرفت و حرکت کند، سختی‌ها و مشکلات و مصیبت‌های این مسیر برایش زیبا است، از این رو باید از ولایت شیطان خارج و تحت ولایت الله قرار گرفت که عاقبت و سرانجام بهتری دارد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید، به مال و ثروت خود تکیه نکنید که خیلی از افراد وقتی به پست و مقام می‌رسند شروع به دروغ و تهمت و اختلاس می‌کنند تا جایگاه خود حفظ کنند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات