۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
کد خبر: ۶۰۵۱۰۰
سر مقاله؛

مبارزه با تحریم

مبارزه با تحریم
برای گذر از شرایط موجود دولت مدیرانی می‌خواهد که هم توانایی اجرایی و هم اعتقاد قلبی به جمهوری اسلامی داشته و در این راه، از منافع شخصی خود بگذرند.
به گزارش خبرگزاری رسا، جمهوری اسلامی باید تصمیم‌های بزرگی درباره شرایط موجود اتخاذ کند. مجرای اصلی این تصمیم‌ها دولت و قوه مجریه است.
 
دولت، بخش اصلی اجرای این تصمیم‌هاست و مهم‌تر اینکه، دولت در اجرای این تصمیم‌ها باید همدلی و رضایت داشته باشد.
 
بخشی از این تصمیم در قطع یارانه حامل‌های انرژی است که به‌نظر می‌رسد مورداجماع قرار گرفته است. درآمد حاصل از این کار می‌تواند به‌کمک طبقه پایین و متوسط جامعه بیاید.
 
این اتفاق می‌تواند امتحانی بزرگ برای دولت باشد. درکنار این اقدام، آنچه می‌تواند آزمون بزرگ دولت باشد، شیوه مبارزه با تحریم‌هاست.
 
این تصمیم‌ها از دل اعتقاد به دورزدن تحریم‌ها می‌گذرد. دولت مدیرانی می‌خواهد که علاوه‌بر توانایی اجرایی، اعتقاد قلبی به جمهوری اسلامی داشته باشند و در این راه، از منافع شخصی خود بگذرند.
 
این، اولین شرط است. دومین شرط، اجماع دولت برای دورزدن تحریم‌هاست. چه‌بسا که استفاده از ظرفیت چهار کشور عراق، ترکیه، روسیه و چین می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.
 
درکنار صرفه‌جویی حدودا ۱۰ میلیارد دلاری از قطع‌کردن یارانه حامل‌های انرژی، فروش حدود ۳۰ میلیارد دلار نفت می‌تواند بخش زیادی از بودجه ٤٠٠هزار میلیاردی کشور را تأمین کند.
 
فروش حدود یک‌میلیون بشکه نفت در روز ذیل اتحاد با کشور‌های مذکور کاری سخت، اما شدنی است.
 
در‌عین‌حال، دولت می‌تواند برای تقویت بخش ضعیف‌شده جامعه دراثر تورم همت بگمارد. تاکید برخی از نزدیکان دولت بر مذاکره با ترامپ، مانع اصلی تفکر دورزدن تحریم‌هاست. دراین‌زمینه، باید با دولت اتمام‌حجت کرد. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
منبع: صبح نو
ارسال نظرات