۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۶۰۵۱۲۲
امام جمعه موقت كاشان:

شهید مطهری نظریه پرداز و اسلام شناس برجسته‌ای است

شهید مطهری نظریه پرداز و اسلام شناس برجسته‌ای است
حجت الاسلام اسلامي تبار از استاد شهيد مطهري به عنوان نظريه پرداز و اسلام شناس برجسته نام برد و گفت: بهترين منبع و مرجع نظريات شهيد مطهري است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام اسلامی تبار چهارشنبه شب در مراسم یادواره شهدای پايشگاه بسيح ملامحسن فيض كاشاني با گرامیداشت یاد وخاطره شهدا و شهید مطهری، گفت: در کاروان شهدا برخی شهدا شاخص‌تر از بقیه شهدا هستند.

وی افزود: شهدا همه نور و برکت هستند ودارای جایگاه و مقام والایی هستند، اما چراغ برخی شهدا منور از بقیه شهدا است از جمله استاد شهید مطهری که دارای مقام و مرتبه والایی است وعالم به معنای واقعی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار از استاد شهید مطهری به عنوان نظریه پرداز و اسلام شناس برجسته نام برد و اظهار داشت: نظریه‌های استاد شهید مطهری امروز به عنوان یک منبع ومرجع مورد استفاده است وکسانی که به دنبال ایدئولوژی اسلامی وتفکردینی اسلامی هستند می‌توانند از شهید مطهری به عنوان یک منبع موثق دریافت کنند.

به گفته وی آن‌هایی که به دنبال نظریه‌های اسلام هستند بهترین منبع و مرجع نظریات شهید مطهری است که یک نظریه پرداز برجسته در جهان اسلام بود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: مزد و اجر و پاداش خداوند به شهید مطهری به عنوان یک مفسر قرآن، فقیه، مجتهد، عارف و اسلام شناس واقعی در راه دین مقام شهادت است که برای نشر معارف اسلام در جهان از قم پایگاه علم و مرکز علما به تهران ودانشگاه برود.

حجت الاسلام اسلامی تبار درادامه با اشاره به فشار از درون و بیرون به شهید مطهری، ابراز کرد: شهید مطهری از درون تحت فشار هوای نفسانی بود، اما این فیلسوف ودانشمند که علاوه بر دروس برای دانشگاهیان روضه هم می‌خواند، چون او خودش را قبل از اینکه فیلسوف بداند روضه خوان می‌دانست.

وی بیان مطالب علمی به زبان ساده را از ویژگی‌های شهید مطهری نام برد و افزود: شهید مطهری تمامی مطالب علمی را با زبان ساده بیان می‌کرد و مطالب علمی را هم خوب می‌فهمید و هم خوب می‌فهماند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: شهید مطهری دارای طهارت روح، عالم و معلم بود و از خداوند مقام شهادت گرفت و شهادت مقام والایی است که دارای برکات زیادی است چرا که بالاتر از هر عملی، عمل بالاتری است، اما هیچ عملی از شهادت بالاتر نیست.

حجت الاسلام اسلامی تبار شهید را حرکت آفرین خواند و افزود: شهید جامعه را به حرکت در می‌آورد از این شهادت برای جامعه عزت آفرین است از این روملتی شهادت دارد اسارت ندارد و شهادت حرکت آفرین، عزت آفرین و امنیت آفرین است و امنیت امروز کشور را مدیون خود شهدا می‌دانیم.

وی شهادت را دشمن شکن دانست و با اشاره به اینکه شهدا با شهادت خود دشمن را خوار و ذلیل کردند گفت: سفره داعش را از منطقه شهدای مدافع حرم برچیدند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات