۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۰۵۵۹۴

تحرکات آمریکا برای تجزیه شرق سوریه

تحرکات آمریکا برای تجزیه شرق سوریه
روزهای اخیر شمال شرق سوریه که بیشتر کردها در این مناطق ساکن هستند، شاهد برخی تحولات جدید و اخبار تحرکات آمریکا در این مناطق است.

به گزارش خبرگزاری رسا، این روزها برگزاری گردهمایی برای برخی از عشایر سوری در عین عیسی، تلاش برای ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه و افزایش حقوق کردهای مستقر در این مناطق به دنبال دیدارهای هیات های آمریکایی، تحرکات آمریکا برای تجزیه شرق سوریه به شمار می رود.

دولت آمریکا از زمان حضور تجاوزکارانه خود در شرق سوریه اهداف نامشخصی دنبال کرده که بخش هایی از آن تاکنون در جریان وقایعی از سوی تعدادی از منابع اعلام شده و برخی از این اهداف نیز برای تحلیلگران با توجه به تحرکات آمریکا قابل ارزیابی و پیش بینی است.

حمایت از تروریست های مستقر در مناطق مرزی بین عراق و سوریه با هدف آزادی عمل آنان در این مناطق به منظور تردد بین دو کشور ، طمع به مناطق نفتی شرق سوریه ، برقراری ارتباط با ساکنان این مناطق با هدف جذب آنان جهت تحقق اهداف سیاسی واشنگتن در کوتاه مدت و بلند مدت و آخرین مورد نیز تلاش برای تجزیه سوریه از جمله اهداف پیدا و نهان واشنگتن برای این حضور نظامی غیرقانونی در مناطق شرقی سوریه است.

آمریکا در این ارتباط دارای 19 پایگاه نظامی با نزدیک به 7 هزار نیرو در مناطق شرق سوریه نزدیک مرز ترکیه و مرز اردن بود که در اواخر سال میلادی گذشته برخی از این نیروها به عراق منتقل شدند، ولی اعلام شد که در صورت نیاز این نیروها قابل انتقال سریع به سوریه هستند./983/ب

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات