۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۰۵۶۱۶
از سوی مرکز تحقیقات اسلامی آیت الله اشرفی شاهرودی؛

گفتمان معرفت ۲ در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود

گفتمان معرفت ۲ در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود
از سوی مرکز تحقیقات اسلامی، سری دوم سلسله جلسات گفتمان معرفت در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سلسله جلسات گفتمان معرفت که در رمضان سال گذشته از سوی مرکز تحقیقات اسلامی آیت الله اشرفی شاهرودی با استقبال طلاب و فضلای حوزه مواجه شد، امسال با گستردگی و کیفیت بهتری از شب اول ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

این جلسات با حضور آیات اشرفی شاهرودی، موسوی شاهرودی، سیدان، مروارید و رضازاده برگزار می شود و آیت الله فاضل لنکرانی با موضوع حجیت ظن در موضوعات و آیت الله هادوی تهرانی با موضوع  نقش فقه در منظومه تمدن اسلامی به ارائه بحث می پردازند.

دیگر استادان این جلسات به تفکیک ارائه بحث حجج اسلام والمسلمین قرائتی «برترین مناهج تفسیری شیعه» شهرستانی «تاثیر مبانی کلام در استنباط» تبادکانی «مفهوم شناسی مخالفت کتاب در روایات ترجیح» قائنی«فقه و مالکیت معنوی» سیدمنذرحکیم «فقه و نظام مندی» درایتی «نگاهی نو به خطابات قانونی» حسینی فقیه «نقش ترکیب و تعویض سند در حجیت روایات» زمانی ورمزی «لبس سواد در آینه فقه» می باشند.

هچنین قدیری «نگاهی به منهج اصولی صاحب ریاض» مهریزی «تاثیرمطالعات نوین حدیثی در استنباط» طالقانی«فقه و حقوق بشر» الهی خراسانی «برخورد فیزیکی در امر به معروف و نهی از منکر» اورعی «راه های شناخت عرف از دیدگاه جامعه شناسی» واسطی و دریاباری «شاخصه های عرفان شیعی» و حسینی بحرینی «جایگاه فقه در قانون گذاری» از دیگر استادان این طرح می باشند که با دبیری علمی حجت الاسلام سیدحسن حسینی برگزار می شود.

این جلسات از دوشنبه شب 16 اردیبهشت مصادف با شب اول ماه مبارک رمضان از ساعت 22 با قرائت دعای افتتاح در مرکز تحقیقات اسلامی واقع در انتهای شیرازی 16 آغاز و تا نیمه شب ادامه دارد.

برنامه دهه نخست گفتمان معرفت دو

در اولین جلسه گفتمان معرفت دو، موضوع «امکان رؤیت پذیری هلال رمضان 1440» توسط حجت الاسلام سید محمد صادق علوی و در شب دوم عنوان «بایستگی های حوزه ی کارآمد» از سوی آیت الله اشرفی شاهرودی ارائه می شود.

در شب سوم حجت الاسلام والمسلمین صدیق اورعی به همراه دکتر یوسفی موضوع «راه های شناخت عرف از دیدگاه جامعه شناختی» و شب چهارم استاد قدیری عنوان «نگاهی به منهج اصولی صاحب ریاض» را بحث می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی شب های پنجم و ششم این جلسات را با موضوع «برترین مناهج تفسیری شیعه» ادامه می دهد و پس از آن استاد طالقانی در شب هفتم به عنوان «فقه و حقوق بشر» می پردازد.

نقش ترکیب و تعویض سند در حجیت روایات موضوع بحث حجت الاسلام والمسلمین حسینی فقیه در شب هشتم می باشد و در شب نهم استادان واسطی و دریاباری عنوان «شاخصه های عرفان شیعی» را ارائه خواهند کرد./933/پ203/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات