۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۰۵۶۴۵

تاریخ اسلام را برای مقابله با تهاجم فرهنگی به جوانان خواهیم آموخت

تاریخ اسلام را برای مقابله با تهاجم فرهنگی به جوانان خواهیم آموخت
نخست وزیر پاکستان ضمن تاکید بر گسترش علوم وفناوری اعلام کرد: پشتیبان اصلی کشور مردم هستند نه نیروهای نظامی.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب چاره‌ای جز آموزش تاریخ اسلام به جوانان خود نداریم.

وی تصریح کرد: باید زندگی نبی گرامی اسلام «ص» را مطالعه کرد و به تاریخ مدینه و جامعه‌ای که ایشان ایجاد کردند با دقت بیشتری نگاه کرد، اگر اصول کلی سیاست‌های ایشان را درک کنیم از وضعیت اسفبار کنونی رها خواهیم شد.

عمران خان که در مراسم افتتاح دانشگاه القادر سخن می‌گفت اظهار داشت: اگر تربیت در دانشگاه‌ها به درستی صورت بگیرد شاهد حضور افرادی خواهیم بود که شبهاتی که علیه اسلام وجود دارد را با درایت و دانش پاسخ می‌دهند.

نخست وزیر پاکستان گفت: 23 سال پیش وقتی وارد دنیای سیاست شدم مشاهده کردم که کشور از آرمان‌های علامه اقبال و قائد اعظم فاصله گرفته در اصل نه یک کشور کاملا اسلامی شدیم و نه یک کشور کاملا پیشرفته.

وی اضافه کرد: هرکشوری که از آرمان‌ها و شعارهای اولیه خود فاصله بگیرد محکوم به نابودی خواهد شد و ما نباید اجازه دهیم این اتفاق برای ما رخ دهد.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: پشتیان اصلی کشور مردم و جمعیت ما هستند و نه نیروهای مسلح و نظامیان.

وی افزود: اگر به تاریخ نگاهی بیندازیم می‌بینیم که علت جدا شدن بنگلادش از پاکستان هم بی‌توجهی به مردم و خواسته‌های آنها بوده است.

عمران خان تاکید کرد: پس از دوران بی نظیر بوتو عملا سیاستمدارانی که در راس کار قرار گرفتند تنها به فکر منافع خود بودند و دست به فساد اقتصادی زدند.

نخست وزیر پاکستان از ابتدا در تلاش است تا وضعیت اقتصادی کشورش را بهتر کند و در این راه از کمک همسایگان خود نیز استفاده کرده است.

عمران خان معتقد است مشکلات پاکستان ظرف چندماه آتی به پایان می رسند و وضعیت اقتصادی نیز به ثبات خواهد رسید./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات