۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۰۵۷۵۳

ماه رمضان در پاکستان با طعم تورم و گرانی

ماه رمضان در پاکستان با طعم تورم و گرانی
مردم مسلمان پاکستان ماه مبارک رمضان را با طعم تورم و گرانی اقلام ضروری آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم مسلمان پاکستان همانند سایر کشورها و ملت های اسلامی در قاره کهن آسیا از امروز ماه مبارک رمضان را آغاز کردند، اما داستان مشکلات معیشتی از جمله تورم و گرانی برای روزه داران پاکستانی این بار نیز تکرار شد.

همزمان با افزایش قیمت سوخت در پاکستان قیمت کالاهای اساسی در مناطق مختلف این کشور نیز بالا رفت به طوری که شهروندان پاکستانی این وضعیت را همزمان با آغاز ماه رمضان بسیار دشوار توصیف کردند.

دولت فعلی پاکستان به نخست وزیر «عمران خان» اعلام کرد که تورم و گرانی به دلیل کاهش درآمدهای ارزی کشور و کمبود ذخایر ارزی است، با این حال جناح مخالف دولت این را یک ادعا دانسته و دولت عمران خان را به ناکامی در رسیدگی به مشکلات مردم متهم کرد.

روز گذشته مجلس ملی پاکستان نیز شاهد اعتراض نمایندگان جناح مخالف به گرانی در کشور بود و از سوی دیگر سیاست های بی نتیجه دولت اسلام آباد را دلیل اصلی تشدید مشکلات معیشتی پاکستان اعلام کردند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان روزهای اخیر در واکنش به عدم کنترل تورم و افزایش گرانی در کشور رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان مدیریت مالیات این کشور را برکنار کرد.

دولت پاکستان همچنین، با کمبود شدید منابع مالی روبرو است، به گونه ای که ذخائر ارزی پاکستان اکنون به 17 میلیارد دلار کاهش یافته است./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات