۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۰۵۸۵۴

تأکید میشل عون بر حمایت از موضع حزب‌الله در اصلاحیه بودجه لبنان

تأکید میشل عون بر حمایت از موضع حزب‌الله در اصلاحیه بودجه لبنان
رییس جمهور لبنان در نشستی با رییس اتحادیه عمومی کارگران این کشور بر حمایت از اقشار کم درآمد و کارگر جامعه در پیش‌نویس بودجه سال جاری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، میشل عون رییس جمهور لبنان درباره آسیب های ناشی از اعتصاب ها در بخش های حیاتی کشور به اقتصاد ملی هشدار داد.

وی از اتحادیه ها خواست که وضعیت پیش آمده را ارزیابی و کاری کنند که آسیب و خسارت های بیشتری به کشور وارد نشود.

میشل عون این سخنان را در دیدار با بشاره الاسمر رییس اتحادیه عمومی کارگران مطرح کرد. وی هم چنین در این دیدار که رؤسای اتحادیه‌های مستقل کارگران و نهادهای عمومی لبنان نیز حضور داشتند، به سخنان روسای اتحادیه‌ها درباره بخشی از موارد پیش نویس بودجه که برخی از کارگران آن را بررسی کرده و پیشنهاد تعدیل و یا حذف آن را داده‌اند، گوش داد.

در این دیدار همچنین درباره شرایطی که کارگران در آن کار می کنند و دلایل اعتصاب برخی از اتحادیه‌ها نیز بحث شد.

میشل عون در پایان اشاره کرد که موارد مطرح شده در این نشست را بررسی خواهد کرد و هرگونه اقدامی که بر زندگی قشر متوسط و پایین جامعه تاثیر منفی می‌گذارد را رد می‌کند.

دولت لبنان در بررسی بودجه سال جاری خود با بحران روبرو شده است. در حالی که سعد حریری و حامیانش به بهانه صرفه‌جویی در بودجه تلاش دارند حقوق و درآمد اقشار متوسط و ضعیف جامعه لبنان را کاهش دهند.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان و متحدانش خواستار تامین معیشت حداقلی قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند و معتقدند که صرفه جویی در بودجه باید از راهکای دیگری غیر از آسیب زدن به معیشت قشر ضعیف جامعه لبنان تامین شود./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات